خبرگزاری کار ایران

چیت چیان:

افتخار می کنیم که در صنعت نیروگاهی خودکفا هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۲۳

حاصل کار دولت یازدهم آغاز ۸ هزار مگاوات بخش بخار نیروگاه‌ها است که در مجموع ۱۶ هزار مگاوات را در بر می‌گیرد و صرفه‌جویی بالایی خواهد بود.

وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر گفت: طبق مصوبه مجلس در سال ۹۲ و ۹۳ پیش‌بینی شد که وزارت نیرو با سازندگان بخش بخار قرارداد منعقد کند و بخش بخار به نیروگاه‌های برق اضافه شود و به مدت دو سال قیمت آن در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حمید چیت چیان با بیان اینکه با استقرار دولت یازدهم تصمیم گرفته شد که در نخستین گام بخش‌خصوصی را تقویت کنیم که بخش بخار را احداثکنند، تصریح کرد: از شهریور سال گذشته قرارداد ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه با بخش‌خصوصی منعقد شد که حداکثر دو سال باید هزینه سرمایه‌گذاری به آن‌ها بازگردد و بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بانک‌های عامل باید همراهی بیشتری کنند تا قرارداد‌ها عملیاتی شود، گفت: در مدت ۲.۵ سال می‌توانیم واحدهای بخار را نصب کنیم.

وی با بیان اینکه با تمام نیروگاه‌های بخش خصوصی قرارداد منعقد و قرارداد‌ها را آماده کردیم، یادآور شد: تمام زمینه‌ها مهیا بوده و به نتیجه رساندن قرارداد‌ها طبق آیین‌نامه‌ها است.

چیت‌چیان از عملیاتی شدن ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات بخار نیروگاه‌های گازی خبر داد و متذکر شد: حاصل کار دولت یازدهم آغاز ۸

هزار مگاوات بخش بخار نیروگاه‌ها است که در مجموع ۱۶ هزار مگاوات را در بر می‌گیرد و صرفه‌جویی بالایی خواهد بود.

وی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که در صنعت نیروگاهی خودکفا هستیم و در کشورهای دیگر نیز نیروگاه می‌سازیم و سیاست صدور مجوز به بخش‌خصوصی در ساخت نیروگاه تدام می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز