خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

گیلان نیازمند منابع آبی پایدار است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۷۵

سد لاسک با ظرفیت قدرت تنظیم ۱۰۷ میلیون مترمکعب و سد دیورش با ظرفیت تنظیم آب ۱۳ میلیون مترمکعب ساخته می‌شود.

نشست بررسی ساخت سدهای دیورش رودبار و لاسک شفت ظهر امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد علی نجفی ظهر امروز در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار و نماینده رودبار مدیر عامل آب منطقه‌ای، مدیر کل راه و شهرسازی و سرمایه گذار بخش خصوصی حضور داشت.

وی، گفت: باتوجه به حضور وزیر نیرو در سفر روز سه شنبه به گیلان در زمینه‌ی پایداری منابع آبی استان بویژه در بخش کشاورزی بحثو گفتگو می‌شود.

نجفی، با بیان اینکه گیلان به عنوان استانی کشاورزی و گردشگرپذیر نیازمند منابع آبی پایدار است گفت: علاوه بر پیگیری مراحل ساخت سدهای پلرود و شفارود در زمینه‌ی زمان آغاز عملیات اجرای سدهای لاسک شفت و دیورش رودبار نیز تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت سدهای دیورش و لاسک گفت: سد لاسک با ظرفیت قدرت تنظیم ۱۰۷ میلیون مترمکعب و سد دیورش با ظرفیت تنظیم آب ۱۳ میلیون مترمکعب ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مراحل صدور مجوز سد لاسک برای آغاز عملیات اجرایی پایان یافته است گفت: انشاءا… با حمایت وزیر نیرو مجوز آغاز ساخت سد دیورش نیز صادر شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سد دیورش برای تأمین آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان ساخته می‌شود گفت: برای ساخت این سد سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده است.

استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد: با برطرف شدن موانع موجود ساخت این دو سد در دهه فجر اجرایی می‌شود.

گفتنی است: معاون اول رئیس جمهور به منظور بهره‌برداری از چند طرح عمرانی و بررسی مسائل مهم استان سه‌شنبه به همراه جمعی از وزرا و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گیلان سفر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز