خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی رشت:

نباید بدون دلیل اتهامی به دیگران وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۱۳

آبرو، حیثیت و منزلت اجتماعی بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر فرد است و نباید بدون دلیل اتهامی به دیگران وارد کرد.

فرمانده انتظامی رشت، امروز در جمع کارکنان، کسب اعتبار اجتماعی را در گرو اعتقاد به معنویات و کنترل اعمال، رفتار، گفتار و دوری از تکبر و غرور و وسوسه دانست و گفت کسب اعتبار اجتماعی به زمان و فعالیت‌های نیکو نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، رحیم شعبانی صداقت، راستگویی و امانت‌داری را از دیگر رموز حفظ اعتبار اجتماعی دانست و یادآور شد: اگر خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم بدون قطع از بزرگ‌ترین پشتوانه‌ها برخوردار می‌شویم.

وی مشورت با فرمانده، همکاران و اشخاص صلاحیت‌دار را مورد تاکید کارکنان انتظامی قرار داد و یادآور شد: کارکنان انتظامی این موارد را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهند.

وی اهرم‌های نظارتی را پشتوانه خوبی برای حفظ موقعیت‌ و منزلت‌های اجتماعی دانست و خطاب به کارکنان انتظامی خاطرنشان کرد: حفظ اعتبار اجتماعی مهم است و برای اظهارنظر درباره شخصیت افراد حتماً وجدان خود را قاضی قرار دهید.

فرمانده انتظامی رشت در ادامه به چگونگی دستگیری سارقان خودروی پراید در رشت اشاره کرد و گفت: اوایل بامداد روز گذشته سه نفر از مالباختگان به دلیل سرقت خودروی پراید خود به کلانتری ۲۲ رشت مراجعه کردند که این موضوع با اجرای آماده‌باش و تشدید اقدام‌های امنیتی به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با قدر موقعیت می‌توانیم به اعتبار اجتماعی لازم برسیم، تصریح کرد: آبرو، حیثیت و منزلت اجتماعی بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر فرد است و نباید بدون دلیل اتهامی به دیگران وارد کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در پیگیری‌های خود به فردی ۴۶ ساله که در داخل ساک دستی خود موردی مشکوک به همراه داشت را دستگیر کردند و در بازدید از ساک او ضبط صوت خودرو را کشف کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه با انتقال این متهم به کلانتری سه مال‌باخته به متهم نزدیک شدند، تصریح کرد: یکی از مال‌باختگان با مشاهده ضبط صوت بلافاصله عنوان کرد که ضبط خودرو متعلق به او است که با آشکار شدن هویت این شخص ماموران او را مورد بازدید بدنی قرار دادند و با تعجب ۶ عدد سوئیچ پراید را از وی کشف کردند.

به گفته وی، این متهم اعتراف کرد که خودروهای پراید سه مال‌باخته مذکور را سرقت و در جاهای خاص مخفی کرده است که ماموران بلافاصله به همراه متهم و مال‌باختگان به نقاط مربوطه مراجعه کردند و خودروها را به کلانتری انتقال دادند.

شعبانی این سرعت عمل پلیس را موجب تعجب مال‌باختگان دانست و یادآور شد: گزارش به‌ موقع مال‌باختگان راه فرار را برای سارقان مسدود کرد و پلیس نیز توانست با بستن راه‌های خروجی و کشف خودروها موجب شادمانی مال‌باختگان شود.

وی با تصریح بر اینکه خودروی پراید به راحتی توسط سارقان به سرقت می‌رود، از دارندگان خودروهای پراید خواست تا خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی بیشتری مجهز کنند و فرصت را از سارقان بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز