خبرگزاری کار ایران

در آستانه برگزاری سی وسومین دوره ی جشنواره فجر؛

دو نمایش از رشت در بخش تتاتر جشنوار فجر پذیرفته شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۸۵

۲۷ نمایش برگزیده بخش مرور سی و سومین دوره جشنواره تئاتر فجر در حالی اعلام شد که نام دو اثر نمایشی از شهر رشت در میان نمایش‌های راه یافته به چشم می خورد.

نمایش‌های «امشب و هر شب شام با جلال» نوشته و کار بهزاد عشقی و «عبور از مه» نوشته و کار مجید کاظم‌زاده مژدهی از رشت، توانستند به بخش مرور سی و سومین دوره جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، ۲۷ نمایش برگزیده بخش مرور سی و سومین دوره جشنواره تئا‌تر فجر در حالی اعلام شد که نام دو اثر نمایشی از شهر رشت در میان نمایش‌های راه یافته به چشم می‌خورد.

نمایش «امشب و هر شب شام با جلال» موضوعی اجتماعی و معاصر را، بر بستر تقابل ابدی هابیل و قابیل، دستمایه کار قرار می‌دهد، و کارگردان می‌کوشد که در اجرا با توسل به موسیقی زنده و خاطره انگیز، طیف بیشتری از تماشاگران را جذب کند.

مهدی مددکار، نسرین بابایی، نیما‌پور عباسی، سجاد حاتمی، ایمان غلامی، سهیلا بلوردی و نرجس خاتون بدر طالعی از بازیگران این نمایش هستند و همچنین جلال رنجبر در مقام تهیه کننده، مازیار بهروز در مقام نور‌پرداز، آرمان حاجتی در مقام مدیر تولید و محمد رضا یکرنگ صفاکار به عنوان انتخاب کننده موسیقی، عشقی را در این نمایش همراهی خواهند کرد.

نمایش «عبور از مه» رواﯾﺘﯽ از داﺳﺘﺎن زندگی فردی به نام الیاس جعفرپور است؛ که با فریب مردم، امامزاده ای دروغین می‌سازد و با این ترفند زمین پدریش را به چندین برابر قیمت در مجاورت امامزاده جعلی می‌فروشد و حالا که مدتی است آن مکان به وسیله اوقاف تعطیل شده، الیاس درصدد ساختن فیلم کوتاهی درباره آن واقعه است.

بازیگران نمایش «عبور از مه» محمد رسائلی و علی بدرطالعی هستند و سایر عوامل آن عبارتند از دستیاران کارگردان: سینا کوزانی، محمد کاظم‌زاده مژدهی، دستیاران صحنه: علیرضا رفیق، علیرضا ظهور طلب، شهرزاد غلامی، طراح صحنه: محمد رسائلی، مجید کاظم‌زاده مژدهی، طراح پوس‌تر و بروشور: پرستو آزاد و عکاسان: علیرضا قاسم خانی، علی پویان و علیرضا وحدی.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر به دبیری دکتر اردشیر صالح‌پور از یکم تا ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز