خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام:

تکریم میرزا کوچک جنگلی، تعظیم ملت ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۸۲

برخی با طنز، شوخی و جدی می‌خواهند ملت ایران را تحقیر کنند و این منطق دوران استعمار بود که تمام مردم ایران به نوعی تحقیر شوند تا کلیت ملت از گردونه خارج شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام گفت: تکریم میرزا کوچک جنگلی، تعظیم و تکریم تمام ملت ایران است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام علی یونسی امروز در همایش ملی باز‌شناسی نهضت جنگل در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان، سردار جنگل را شخصیتی محلی و منطقه‌ای دانست و اظهار کرد: ایران کشوری کهن سال محسوب می‌شود و تاریخ ما دارای سرداران بسیاری مانند سردار جنگل است.

وی شخصیت‌های ملی را مشعل فروزان ملت ایران عنوان کرد و افزود: تکریم میرزا کوچک خان جنگلی تعظیم و تکریم تمام ملت ایران است.

یونسی با بیان اینکه اگر ملتی از گذشته خود جدا شود، دیگر آینده ندارد، تصریح کرد: ملتی می‌تواند برای آینده برنامه داشته باشد که از گذشته خود آموخته باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذهبی، مردم ایران را در جهان بزرگ خواند و بیان کرد: تمدن اسلامی با مشعل فروزان هدایت قرآنی توسط ایرانی‌ها پایه‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه در منطقه و دنیا منشأ اثر بوده است، خاطرنشان کرد: فکر، فرهنگ، نبوغ و هوش ایرانی همیشه در جهان تاثیرگذار بوده است.

یونسی به زیر سئوال بردن شخصیت ایرانی‌ها توسط بعضی از افراد اشاره کرد و گفت: برخی با طنز، شوخی و جدی می‌خواهند ملت ایران را تحقیر کنند و این منطق دوران استعمار بود که تمام مردم ایران به نوعی تحقیر شوند تا کلیت ملت از گردونه خارج شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه آل‌بویه از جنگل‌های گیلان قیام کرد، یادآور شد: آل‌بویه توانست نخستین حکومت ایرانی اسلامی را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: شمال ایران هرگز تسلیم ظلم و سیاست‌های تفرقه‌انگیز خلیفه عباسی نشد و آل‌بویه بزرگ‌ترین خدمت را به ایرانی‌ها کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز