خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان گیلان هشدار داد:

شکارچیان آنلاین، چالشی جدی برای کودکان نابالغ

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۶۱۴

بسیاری از سودجویان از جمله شکارچیان آنلاین از گمنامی اینترنت برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده با طرح دوستی کاذب و سوء استفاده از طعمه‌های خود به شکار کودکان و نوجوانانی می‌پردازند که به لحاظ عاطفی مشکلات عمده‌ای را در خانواده خود دارند.

رییس پلیس فتا استان گیلان گفت: نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل روزانه محرمانه‌ترین، خصوصی‌ترین اطلاعات میلیون‌ها کاربر را در سرورهای خارج از کشور ذخیره کرده و در وقت مناسب به ارگان‌های مختلف به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی، رییس پلیس فتا استان گیلان با تاکید بر اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل در قبال سرویس رایگانی که از شرکت‌های تولید کننده نرم افزارهای پیام رسان موبایلی دریافت می‌کنند، قدری تامل و تفکر کنند در عوض چه عنصر گرانبهایی را از دست می‌دهند، اظهارکرد: نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل روزانه محرمانه‌ترین، خصوصی‌ترین اطلاعات میلیون‌ها کاربر را در سرورهای خارج از کشور ذخیره کرده و در وقت مناسب به ارگان‌های مختلف به فروش می‌رسانند که در واقع این تنها راه تامین هزینه‌های این نرم افزارهاست.

وی شکارچیان آنلاین را چالشی جدی برای کودکان نابالغ در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل دانست و گفت: بسیاری از سودجویان از جمله شکارچیان آنلاین از گمنامی اینترنت برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده با طرح دوستی کاذب و سوء استفاده از طعمه‌های خود به شکار کودکان و نوجوانانی می‌پردازند که به لحاظ عاطفی مشکلات عمده‌ای را در خانواده خود دارند.

محمدخانی افزود: شکارچیان آنلاین به راحتی با مشاهده پروفایل کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی و بررسی اطلاعات آن‌ها و مطالبی که برای دوستان به اشتراک گذاشته‌اند، اهداف خود را مشخص می‌کنند.

وی تصریح کرد: ‌ معمولاً شکارچیان آنلاین از روش‌های متفاوتی برای جلب اعتماد و مخفی نگه داشتن ارتباط فرزندان از والدین خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از ارسال شارژ رایگان برای تلفن‌های همراه به منظور مخفی نگه داشتن هزینه تلفن از والدین و ارسال عکس‌های غیر اخلاقی برای نوجوانان.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان در پایان با معرفی سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس WWW. CYBERPOLICE. IR و پست الکترونیک این پلیس به نشانی GFATA @ POLICE. IR از شهروندان خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک در شبکه‌های پیام رسان موبایلی آن را از این طریق گزارش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز