خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت حمایت سازمان جنگل‌ها از طرح‌های زیربنایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۰۵

برخورد با زمین خواری و رفع تصرف جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان گیلان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه خود را متعهد به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ارزشمند گیلان می‌دانیم، گفت: نیازمند حمایت این سازمان از طرح‌های زیربنایی و توسعه محور هستیم.

به گزارش ایلناو نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمد علی نجفی امروز در این دیدار با اشاره به محدودیت زمین در استان و اهمیت رعایت مسائل زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: تقویت منابع طبیعی و محیط زیست ارزشمند گیلان به عنوان میراثآیندگان ضرورت است.

وی با بیان اینکه در کنار هر کار توسعه‌ای که انجام می‌دهیم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم افزود: این امر هزینه های پروژهای عمرانی را در گیلان افزایش می دهد.

نجفی با اشاره به اینکه بهبود و رفاه مردم و انجام پروژه‌های بزرگ زیربنایی همچون ساخت سدها و راه‌ها و پارک‌های جنگلی نیازمند همراهی بیشتر سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی است گفت: خوشبختانه این حساسیت به صورت کلان وجود دارد امّا در برخی مواقع شاهد حساسیت‌های بخشی هستیم که نیازمند است برطرف شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه برخورد با زمین خواری و رفع تصرف جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود گفت: برای اینکه این اقدامات نتایج اثربخش و پایدار داشته باشد به فرهنگ سازی و آموزش نیازمند است که اینکار در گیلان از مدارس و آموزش و پرورش آغاز شده است.

نجفی همچنین وجود پسماند را یکی از مشکلات بزرگ استان عنوان کرد و گفت: این معضل با فرهنگ کهن گیلانیان تناسب ندارد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این نشست با بیان اینکه منابع طبیعی بخشی از هویت استان گیلان محسوب می‌شود گفت:عدم رعایت بهره‌برداری مؤثر از این نعمات الهی در کشور خسارات جبران ناپذیری را به سرمایه‌های ملی وارد کرده است.

خداکرم جلالی بلند مرتبه سازی را یکی از راه‌های حفظ زمین‌های ارزشمند، منابع طبیعی و جنگل‌های استان عنوان کرد و گفت: افزایش عوارض تغییر کاربری و کاهش عوارض بلند مرتبه سازی در مقابله با ویلا سازی‌های بی ضابطه مؤثر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور همچنین از اجرای طرح‌های گردشگری جنگل با حفظ اصول و قوانین حمایت می‌کند.

جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو ثابت کمیسیون تلفیق نیز در این نشست با اشاره به رشد ۹ درصدی بودجه وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده گفت:تلاش می‌کنیم در کمیسیون تلفیق تا اندازه ای این اعتبار افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز