خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورخبرداد:

دیپلماسی مهارت فرصتی استثنایی برای گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۹۶

اولین اقدام برای اجرای دیپلماسی مهارت اجرای برگزاری آزمون های بین المللی در کشور ایران است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: با توجه به شرایط استراتژیک گیلان دیپلماسی مهارت فرصتی استثنایی برای این استان محسوبمی شود.

به گزارش ایلنا،دکتر کورش پرند امروز در نشست خبری اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای گیلان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ایجاد اشتغال نیست اما با توجه به وضعیت بیکاری جوانان خود را موطف می دانیم که در این بحثورود کنیم.

وی اضافه کرد: ده کار آفرین برتر استان تهران را به گیلان آورده ایم تا به اتفاق۱۲۰کارآفرین گیلان مدل جدید اشتغال را در استان گیلان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش بازار محور یا آموزش محصول محور از اهداف مدل جدید اشتغال در گیلان است، ادامه داد: کار هایپژوهش و آسیب شناسی لازم در این خصوص انجام شده است.

وی اضافه کرد: حضو موثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عرصه های بین المللی از دیگر برنامه های مهم سازمان است و این سازمان برای سالهای ۲۰۱۵و ۲۰۱۶برنامه ریزی خاص دارد.

وی در ادامه با اشاره تحقق شعارهای دیپلماسی مهارت تصریح کرد: دیپلماسی مهارت عبارت است از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای بستر های سیاسی در دیپلماسی های مختلف مهارتی، فرهنگی و… که اجرای آن برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مفید است.

وی خاطر نشان کرد: اولین اقدام ما برای اجرای دیپلماسی مهارت اجرای برگزاری آزمون های بین المللی در کشور ایران است.

وی در ادامه آموزش مهارت به اعزامان نیروی کاری به خارج از کشور خبرداد و گفت: به منظور تحقق برگزاری آزمون های بین المللی در ایران سه مرکز آزمون الکترونیکی در سه استان کشور تهران، قم و البرز ایجاد شده است و پیشنهاد می کنیم که گیلان نیز در این عرصه ورود کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز