خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام ذوالنور:

۱۵۰شهید روحانی در گیلان شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۱۱

در گیلان ۱۵۰شهید روحانی شناسایی شده است که اگر بخواهیم درباره این شهدا صحبت کنیم وقت بسیار نیاز است و در اندک وقت نمی‌توان خصوصیات و جان فشانی‌های که کرده‌اند را عنوان کرد.

دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور گفت: تاکنون یکصدو ۵۰ شهید روحانی در گیلان شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیرکل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور امروز مصادف با سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در مسجد سلیماندراب رشت در جوار آرامگاه این شهید اظهار کرد: قیام میرزا کوچک جنگلی از جمله مهمترین نهضت‌های بود که با اعتقادات اسلامی شکل گرفت و با استعمار جنگید این شخصیت یک واحد مینیاتوری در گیلان است.

وی با بیان اینکه همواره روحانیون از صدر اسلام تاکنون در برابر استعمار جنگیدند و نقش اساسی در جنگ‌ها داشتند گفت: میرزا کوچک جنگلی بخاطر ملی گرایی نجنگید بلکه بخاطر دفاع از میهن و دین جنگید که در دل‌ها ماندگار شد چرا که بعضی افراد بودند که بخاطر ملی گرایی جنگیدند و ماندگار نشدند.

حجت الاسلام ذوالنور اذعان کرد: همواره روحانیون برای استکبارستیزی و دفاع از میهن اسلامی پیش قدم بودند که این جای قدردانی دارد و باید مخالفین بدانند همواره روحانیون در همه عرصه‌ها موفق بوده و هستند چرا که با توکل و توسل به پرودگار حرکت کرده و رحمت الهی شامل حالشان خواهد شد.

وی به شهدای روحانی گیلان اشاره کرد و گفت: در گیلان یکصدو ۵۰ شهید روحانی شناسایی شده است که اگر بخواهیم درباره این شهدا صحبت کنیم وقت بسیار نیاز است و در اندک وقت نمی‌توان خصوصیات و جان فشانی‌های که کرده‌اند را عنوان کرد.

دبیر کنگره شهدای طلبه روحانی کشور به محورهای صحنه جنگ هشت سال دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: رهبری امام، پشتیبانی، حضور در جبهه‌های جنگ، نقش مسئولیتی، فرماندهی، تخصصی، سلسله مراتب فرماندهی، نقش تبلیغی و… از نقش‌های بود که روحانیون مسئولیت‌های درخشانی را ایفا کردند.

این مقام مسئول به شخصیت بزرگ روحانی دیگر در گیلان اشاره کرد و گفت: آیت الله احسانبخش یکی دیگر از روحانیون مبارز و جانباز گیلانی بود که همواره برای دین، انقلاب و دفاع از کشور زحمات فراوانی کشیده است.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: در گذشته ۲ هزار و ۷۰۶ روحانی شهید در کشور شناسایی شده بود که بابرنامه ریزی و پژوهش‌های انجام شده و با برگزاری یادواره شهدای روحانی در کشور از ۱۴ سال گذشته تاکنون این آمار افزایش یافته و اکنون چهار هزار و ۳۵۰ روحانی شهید در کشور شناسایی شده است.

وی در ادامه گفت: در ۲۸ استان یادواره شهدای روحانی برگزار می‌شود و فقط در استان تهران، قم و کرمانشاه برگزار نمی‌شود که با پیگیرهای این کنگره در این استانها نیز دایر خواهد شد.

این مقام مسئول به رابطه مستقیم بین ولایت و مرجعیت اشاره کرد و افزود: ولایت و مرجعیت به هم بافته شده‌اند و بدون یکدیگر معنا نخواهد داشت و از بین خواهد رفت.

دبیر کنگره شهدای طلبه روحانی کشور اذعان کرد: مخالفان می‌کوشند روحانیون را از سیاست روز دور کنند مگر می‌شود روحانیون نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت بگذرند روحانیون همواره از صدر اسلام تاکنون مورد اعتماد مردم بوده و هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز