خبرگزاری کار ایران

کار شناس مسائل روستایی گیلان در گفت و گو با ایلنا:

توجه به زنان چایکار باید مورد توجه خاص قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۲۵

تامین سلامت چایکاران مسوولیتی اجتماعی تلقی می‌شود که باید به انجام برسد.

کارشناس مسائل روستایی گیلان گفت:توجه به زنان چایکاربه عنوانیکی از ارکان مهم تولید در کشور باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

نفیسه علی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: امروزه سلامت زنان چایکار تنها دغدغه مطرح شده در زمینه پیشگیری نیست بلکه مسوولیتی اجتماعی تلقی می‌شود که باید به انجام برسد.

وی اضافه کرد: باید تلاش برای ایجاد تحولات در زمینه سلامت زنان چایکار به صورت فزاینده‌ای در زمره اهداف موسسات بهداشتی، بیمه‌ای و تامین اجتماعی قرار بگیرد و رویکردهایی که منجر به ارتقای سلامت چایکاران می‌شوند، از جملهبرنامه‌های پیشگیرانه، برنامه های درمانی و سلامت و طرح‌های پزشک خانواده، بیمه‌ ازکارافتادگی و … می بایست توسعه یابد.

علی پور ادامه داد: در چند دهه گذشته سرمایه‌گذاری در پیشگیری از سوی بیمه‌ها توانسته است منجر به کاهش بیماری‌ها و سوانح شغلی شود. این اقدامات، جان میلیون‌ها تن را نجات داده است و از مصائب و آلام بیشمار بشری کاسته است. از آن گذشته هزینه‌های خود سازمان‌های بیمه‌ای را نیز کاهش داده است.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن اصول بهداشت حرفه‌ای، می تواند سلامت چایکاران را با خطر مواجه سازد. سلامت شاغلان این بخش به عنوان اقشار آسیب‌پذیر و یکی از ارکان مهم تولید در کشور باید مورد توجه خاص قرار گیرد و سیاستگذاری درست دولت‌ها می‌تواند باعثاستفاده صحیح از این خدمات و رفع نیازمندی مردم در این زمینه شود، تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که سبب ارتقاء سطح بهداشت کشاورزان می شود معاینات شغلی دوره ای است.

علی پور تصریح کرد: مراقبتهای بهداشتی چایکاران شامل نظارت بر بیماریهای خطرناک شغلی مانند عفونتهای پوستی، آلرژی، استفاده از انواع سموم حشره کش و علف کش، سوانح شغلی، تماس با گرده های گیاهان و غبارهای ناشی از مواد آلی، گرما و نور خورشید …است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز