خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با ایلنا:

گیلان جایگاه دفن زباله اصولی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۱۹

بخش قابل توجهی از زباله‌ها در دل جنگل، کنار رودخانه وحاشیه ساحل انباشته و دفن می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هیچ یک از ۳۰ جایگاه دفن زباله استان اصولی و استاندارد نیست.

محمدرضا برجی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، زباله را مهم‌ترین معضل زیست محیطی گیلان عنوان کرد و گفت: دفن، تولید کمپوست و سوزاندن زباله برای تولید برق ۳ روش مهمی است که درکشورمان برای برای دفع وساماندهی زباله‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: قرار گرفتن مکان‌های دفن زباله در حاشیه رودخانه‌ها، جنگل و دریا، دفن غیر اصولی و بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی از مهم‌ترین دلایل موفق نبودن دفن زباله در گیلان است.

وی ادامه داد: متاسفانه بخش قابل توجهی از زباله‌ها در دل جنگل، کنار رودخانه وحاشیه ساحل انباشته و دفن می‌شود.

محمد رضا برجی عملیات دفن زباله را درهیچ یک از ۳۰ جایگاه دفن زباله استان اصولی و استاندارد ندانسته و می‌گوید: متاسفانه استانداردهایی از جمله زیرسازی و ایزوله محل دفن و نصب سیستم تصفیه شیرابه، رعایت نشده که این امر سبب پراکنده شدن زباله به اطراف، ایجاد منظره ناخوشایند و بوی نا‌مطبوع تا شعاع چند کیلومتری و نیز نَشت شیرابه‌های زباله به منابع آبی با هر بارندگی، شده است. وی با بیان اینکه روزانه۲۰۰م‌تر مکعب شیرا به نفوذ می‌کند، گفت: هر لیتر شیرا به می‌تواند دست کم دو هزار لیتر آب را آلوده کند براین اساس بخش عمده‌ای از منابع آبی زیر زمینی و رودخانه‌های گیلان آلوده به شیرابه‌های زباله است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز