خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش استثنایی گیلان خبر داد:

آغاز طرح آزمایشی سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۱۲

اجرای این طرح در پایگاه سنجش باغچه‌بان شهر رشت تا پایان بهمن ماه ادامه می‌یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از آغاز طرح آزمایشی سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی کودکان پیش دبستانی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، «سلیمان کابینی مقدم»، امروز در جلسه هماهنگی اجرای این طرح افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی به موقع مشکلات ویژه جسمانی و روان‌شناختی کودکان، ارائه خدمات مداخله‌ای موثر برای بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی، توصیه‌های لازم به والدین و مداخله به هنگام در موقع لزوم است.

وی ارزیابی‌های این طرح را در دو مرحله عنوان و اظهار کرد: مرحله مقدماتی آن شامل ارزیابی‌های بینایی دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی اختلالات اوتیسم، ابتلا به بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده، وضعیت فشار خون و معاینه فیزیکی توسط پزشک است.

وی افزود: مرحله تخصصی این طرح نیز به این شکل است که در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نوآموز برای بررسی دقیق‌تر به مرحله تخصصی ارجاع داده خواهد شد.

به گفته کابینی مقدم، اجرای این طرح در پایگاه سنجش باغچه‌بان شهر رشت تا پایان بهمن ماه ادامه می‌یابد.

۲۰ هزار کودک مقطع پیش دبستانی تحت پوشش آموزش و پرورش گیلان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز