خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون توسعه حمل و نقل کشور به بهره برداری رسید؛

تقاطع غیرهمسطح بازکیاگوراب در شرق گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۸۹

توزیع ترافیک، تسهیل و تسریع در ترافیک عبوری، ایجاد ارتباط مستقیم بین محورهای سیاهکل - رشت و لاهیجان - سیاهکل و حذف دوربرگردان‌های همسطح حادثه خیز از مزایای اجرای این طرح است.

تقاطع غیرهمسطح بازکیاگوراب در شرق استان گیلان، با حضور معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنای گیلان، شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عصر شنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: این پل به طول ۵۱ و عرض ۲۱ متر با اعتبار یکصد میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

خاوری زمان آغاز ساخت این پروژه را سال ۹۰ و طول کل مسیرهای دسترسی را سه هزار و ۶۹۰ متر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: توزیع ترافیک، تسهیل و تسریع در ترافیک عبوری، ایجاد ارتباط مستقیم بین محورهای سیاهکل - رشت و لاهیجان - سیاهکل و حذف دوربرگردان‌های همسطح حادثه خیز از مزایای اجرای این طرح است.

خاوری افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و مصرف سوخت را از دیگر ویژگی‌های این پل ذکر کرد.

وی با بیان اینکه تقاطع بازکیاگوراب در مسیر رشت - لاهیجان و در تقاطع محور سیاهکل - بازکیاگوراب واقع شده، اضافه کرد: این محدوده یکی از پرترافیک‌ترین مسیر‌ها به ویژه در فصل تابستان و تعطیلات است که مسیر به صورت بزرگراه با خطوط جداشده از هم اجرا شده است.

وی یادآور شد: تقاطع مذکور قبل از این افتتاح به صورت همسطح بود که در ایام پر تردد موجب گره‌های ترافیکی در این محور می‌شد، اما با احداثاین تقاطع به صورت غیر همسطح ضمن توزیع و هدایت ایمن ترافیک، از امتدادهای طولانی جلوگیری می‌کند و باعثکاهش چشمگیر تصادفات در این محور خواهد شد.

به گفته خاوری؛ با تکمیل و بهره برداری کامل از محور سنگر - سیاهکل - بازکیاگوراب، بهره برداری از این تقاطع غیر همسطح اهمیت این پل را چندین برابر می‌کند.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز