خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان سما کشور:

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سما در گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۹۱

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سما در گیلان، ظهر امروز با حضور رئیس سازمان سما کشوربرگزار شد.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سما در گیلان، ظهر امروز با حضور رئیس سازمان سما کشوربرگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام احمد قلی‌زاده به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سما در گیلان اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور مدیران کل اداره‌های استاندارد، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان گیلان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در واحد رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جلسه با هدف تمرکززادیی برگزار شده است، افزود: سازمان سما لازم دانست تا بخش از اختیارات خود را شامل بحثتفسیم‌بندی بودجه، ارتقای کیفیت مدارس، ایجاد آموزشگاه‌های آزاد و… را به واحدهای استانی تفویض کند.

رئیس سازمان سما کشور این تفویض اختیار را یک اتفاق بزرگ در سطح کشور خواند و گفت: شورای سیاستگذاری سما تاکنون در تمام استان‌ها تشکیل شده است.

*اجرای طرح «نظام مدیریت مدرسه محور» در مدارس سما کشور / وجود ۱۰۰ مدرسه سما در کشور

وی به اجرای طرح «نظام مدیریت مدرسه محور» در مدارس سما اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های سازمان سما قرار دارد.

قلی‌زاده اضافه کرد: سازمان سما درصدد اجرای طرح‌هایی برای برطرف شدن مشکلات کارکنان بوده و اجرای طرح نظام مدیریت مدرسه‌محور در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سما فرزند دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: این سازمان در سال ۱۳۷۰ که آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی از نظر توسعه فضای آموزشی مواجه بوده تشکیل شد.

رئیس سازمان سما افزود: در سال ۱۳۷۳ اساسنامه سازمان که به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده بود فعالیت در دوره‌های تحصیلی آموزش عمومی و کاردانی فنی و حرفه‌ای را به عنوان کارکرد این سازمان تعیین کرد.

وی با بیان اینکه اکنون پس از گذشت بالغ بر ۲۰ سال از تأسیس سازمان سما تعداد ۶۴۰ واحد آموزشی با بیش از ۶۲ هزار دانش‌آموز در ۱۰۰ شهر کشور بزرگ و کوچک فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این سازمان از مرکز تا نقاط محروم در امر تعلیم و تربیت نوباوگان و جوانان جامعه فعالیت می‌کند.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۲۰ آموزشکده سما در کشور راه‌اندازی شده است، یادآور شد: این آموزشکده‌ها در راستای توسعه مهارت‌محوری راه اندازی شده‌اند زیرا نبود تکنسین یکی از مشکلات کارخانه‌های ما در سطح کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز