خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

موج جدیدی از مهاجرت پرندگان به گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۶۹

امروزه پرنده نگری به یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعت گردشکری پایدار تبدیل شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از ورود موج جدیدی از مهاجرت پرندگان به استان گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا برجی گفت: هر سال دوم آذر ماه مصادف با ۲۳ نوامبر با عنوان روز جهانی پرنده نگری، جنبش زیبایی در جامعه طبیعت دوستان کره زمین ایجاد می‌شود و در این روز تمام علاقمندان به زیبائی‌های شگفت انگیز طبیعت از دریچه دوربین به تماشای پدیده‌ای می‌نشینند که هرساله غوغای عظیمی از نقش و رنگ را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: ورود موج سرما در استان گیلان موجبات موج جدیدی از مهاجرت پرندگان را از عرضهای شمالی کره زمین به مناطق جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی فراهم آورده و فرصت مناسبی را برای آشنائی با این پدیده شکوه‌مند ایجاد کرده است.

برجی خاطر نشان کرد: پناهگاههای حیات وحش سلکه و سرخانکل در تالاب انزلی، پناهگاه حیات وحش امیرکلایه، پارک ملی بوجاق منطقه حفاظت شده جوکندان و مناطق حفاظت شده جنگلی شفت و سیاه مزگی در شفت و فومن، سرولات در شهرستان رودسر و مناطق شکار ممنوع اشکورات و دیلمان و درفک از مهم‌ترین مناطق زمستان گذران پرندگان مهاجر در استان گیلان محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز