خبرگزاری کار ایران

سه تن زباله در روستاهای شفت به صورت روزانه تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۹۷

نمایندگان جایکا(سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن) در قالب کمیته بین المللی حفاظت از تالاب بین المللی انزلی، از وضعیت مدیریت پسماند در شهرستان شفت بازدید کردند.

نمایندگان جایکا(سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن) در قالب کمیته بین المللی حفاظت از تالاب بین المللی انزلی، از وضعیت مدیریت پسماند در شهرستان شفت بازدید کردند

به گزارش ایلنا از شفت، نمایندگان سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن(جایکا) در قالب کمیته همکاری‌های بین المللی تالاب انزلی که مشغول مطالعه رودخانه‌های آبریز این تالاب از جمله رودخانه‌های حوزه شهرستان شفت هستند، با حضور بخشداران بخش‌های مرکزی و احمدسرگوراب و نیز رییس اداره حفاظت از محیط زیست شفت و کار‌شناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از برنامه‌های اجرا شده در راستای مدیریت پسماند در سطح این شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت در حاشیه بازید این گروه بیان کرد: در راستای طرح مطالعاتی جایکا و با هدف جلب مشارکت این تیم در سطح شهرستان شفت، برنامه بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های در حال اجرای مدیریت پسماند از جمله طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهر «احمدسر گوراب»، طرح ورمی کمپوست در روستای «بداب» و چند طرح دیگر در این شهرستان بازدید به عمل آمد.
علی فرهی افزود: در زمان حاضر بیش از ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی در این شهرستان تفکیک و زباله‌های خشک از زباله‌های‌تر از سوی مردم با همیاری شهرداری‌ها جداسازی می‌شود.

وی گفت: شفتی‌ها روزانه به طور متوسط ۱۵ تن انواع زباله تولید می‌کنند که از این میزان زباله، ۱۲ تن که در دو شهر شفت و احمدسرگوراب تولید و تحویل کارخانه کمپوست می‌شود.

فرهی با بیان اینکه سه تن زباله در روستاهای شفت به صورت روزانه تولید می‌شود، اضافه کرد: برای رفع مشکل ساماندهی زباله‌های جمع آوری شده روستاهای شفت، در کارگروه مدیریت پسماند مصوب شد زباله‌های روستایی پس از تفکیک از مبدا توسط دهیاران به کارخانه کمپوست(کود عالی) مرکز استان گیلان تحویل شود.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز