خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان پژوهشی استان‌های شمالی؛

کارگاه آموزشی «سامانه جامع پژوهش و فناوری» به میزبانی واحد رشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۹۶

ضرورت راه اندازی بانک اطلاعات و این سامانه در دانشگاه آزاد اسلامی یک نیاز اساسی بود.

کارگاه آموزشی «سامانه جامع پژوهش و فناوری» با حضور معاونان و مدیران پژوهش و فناوری واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های اردبیل، زنجان و گیلان، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: امروزه بدون توجه به دانش آمار و فرمول‌های پیچیده علمی آن حوزه، ذهن‌ها متوجه ارقام و شاخص‌های رقمی اطلاعات در محورهای مختلف فعالیت‌های موجود است.

علیرضا امیرتیموری با اشاره به فرهنگ سازی در این زمینه افزود: این امر باید به نحوی فرهنگ سازی شود که توجه افکار عمومی علاوه بر جلب شدن به آمار رقم‌های کمی، به «آمارهای کیفی» شامل رویکردهای اساسی و میزان تحقق سیاست‌های کلان و برنامه‌های اعلامی نیز جلب شود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ایجاد بانک اطلاعاتی را در واحدهای دانشگاهی مهم دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد سامانه‌هایی که بتواند اطلاعات وضع موجود جامعه را دقیق و به هنگام، ارائه کند از نخستین گام‌های پیشرفت است.

به گفته وی ضرورت راه اندازی بانک اطلاعات و این سامانه در دانشگاه آزاد اسلامی یک نیاز اساسی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تقدیر از همکاری رئیس واحد مشهد در این راستا ثبت اطلاعات درست در این سامانه را مورد توجه قرار داد.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق خوداظهاری، اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند و این اطلاعات پس از بررسی، در چرخه بهره برداری قرار می‌گیرد.

امیر تیموری، یادآور شد: ۱۲ درصد بودجه و درآمد خارج از شهریه دانشگاه آزاد اسلامی باید تأمین شود که این امر جز با تلاش حوزه پژوهش و فناوری محقق نخواهد شد.

وی بابیان اینکه وجود این سامانه ما را در رسیدن به اهداف عالی دانشگاه کمک می‌کند افزود: توجه به آمار و اطلاعات و استفاده از آن باید در جامعه دانشگاهی فرهنگ سازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز