خبرگزاری کار ایران

معاون درمان علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

تلاش برای سه ستاره شدن بیمارستان های گیلان تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۹۰

بیمارستان‌ها مانند هتل‌ها بر اساس سه‌ ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره درجه‌بندی می‌شوند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده حداقل بیمارستان‌ها سه ستاره شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدتقی‌ آشوبی با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح ملی نظام سلامت اظهار کرد: گام سوم این طرح، اعلام تعرفه‌های خدمات ارزش نسبی پرداختی است.

وی با بیان اینکه در این مرحله، پرداختی بیماران از بابت دریافت خدمات درمانی کاهش یافته است، تصریح کرد: بیماران با دفترچه بیمه روستایی سه درصد و دفترچه بیمه شهری ۶ درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی دغدغه مالی ندارند، گفت: بیمارانی که بیمه نیستند در هنگام بستری شدن بیمه می‌شوند.

وی مرحله سوم طرح نظام سلامت را مقابله با پدیده زیرمیزی عنوان کرد و یادآور شد: برای مقابله با این پدیده در گیلان اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

آشوبی با اعلام سامانه تلفنی ۱۶۹۰ برای پاسخگویی به شکایات و پرسش‌های بیماران در زمینه پدیده زیرمیزی، خاطرنشان کرد: با این شماره به شکایات بیماران در کمترین زمان رسیگی و پاسخ داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران هیچ مبلغ اضافی نباید پرداخت کنند، یادآور شد: در بیمارستان‌های خصوصی نیز اقدام‌هایی صورت گرفته مبنی بر اینکه بیماران غیر از تعرفه‌های مصوب دولت پرداختی نداشته باشند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به برنامه‌های آینده این حوزه تصریح کرد: برای برنامه آینده در بخش خصوصی ۲۵ درصد تعرفه آزمایشگاهی کاهش می‌یابد.

وی درجه‌بندی بیمارستان‌های دولتی گیلان را از برنامه‌های دیگر حوزه درمان علوم پزشکی عنوان کرد و متذکر شد: بیمارستان‌ها مانند هتل‌ها بر اساس سه‌ ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره درجه‌بندی می‌شوند.

آشوبی یادآور شد: در تلاش هستیم تا سال آینده حداقل بیمارستان‌ها سه ستاره شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز