خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مبحثبیمه در کشور ما هنوز نهادینه نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۹۴

بیمه محصولات کشاورزی از ضروریات امروزی جامعه است و باید در جهت نهادینه کردن آن تلاش کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: مبحثبیمه در کشور ما هنوز نهادینه نشده است.

به گزارش ایلنا از رشت، ابوذر ندیمی افزود: بیمه در کشور ما هنوز نهادینه نشده و مردم نپذیرفته‌اند که حوادث، یک واقعیت است و ممکن است در زندگی آنها اتفاق بیافتد و به آنها خسارت بزند.

وی ادامه داد: در همین راستا، سازمان‌های بیمه‌گذار و کارفرمایی بیمه نیز باید درفکر مشتری یابی و فرهنگ سازی باشند تا کشاورزان را به بیمه ترغیب کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: باید نسبت به ترویج بیمه‌های محصولات کشاورزی، درمان و اجتماعی اقدام شود تا فرهنگ بیمه در کشور جا بیافتد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان نسبت به بیمه محصول خود در سال جاری اقدام می‌کردند، می‌توانستند بخشی از خسارات ناشی از خشکسالی را از طریق بیمه‌ها دریافت کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم بویژه کشاورزان باید بدانند که موضوع بیمه در کشور، امری تزئینی نیست و یک واقعیت است و باید بدانند اگر بیمه نباشند؛ مبلغی که هنگام بروز خسارت به آنان پرداخت می‌شود، حداقلی خواهد بود.

ندیمی یادآور شد: در کشور ما ۶۹ حادثه وجود دارد که زلزله و سیل از جمله آنهاست و به دلیل محدودیت در منابع موجود از محل حوادثغیرمترقبه نیز به هر حادثه که زودتر اتفاق بیافتد، این منابع زودتر اختصاص داده می‌شود که این منابع نمی‌توانند نسبت به همه حوادثکشور پاسخگو باشد.

وی بیمه را راه امید آینده ذکر و اضافه کرد: اگر مردم نسبت به بیمه، بی توجه باشند ممکن است حوادثو خطراتی حادثشود که به دلیل بالا بودن میزان خسارت، جبران آن برای مردم میسر نباشد.

گفتنی است؛۱۳۵هزار بیمه گذار در بخش محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد که از ۱۵۷ محصول(تولید) تحت پوشش کشوری، ۴۴ محصول در استان تحت پوشش بیمه هستند

.
۴۰درصد بهره برداران کشاورزی استان گیلان در سال زراعی گذشته(مهرماه پارسال تا شهریور امسال) تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و ۳۴۰ میلیارد ریال از سوی بیمه بابت محصولات کشاروزی گیلان غرامت پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز