خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

پرداخت مطالبات برنج کاران گیلانی از طریق بانک تجارت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۸۹

پرداخت ۶ میلیارد تومان مطالبات برنج‌کاران گیلان بابت خرید توافقی برنج آنها با دولت آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جهاد کشاورزی در بانک تجارت افتتاح حساب انجام داده و کشاورزان از این طریق به مطالبات خود می‌رسند.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد در نشست جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به خرید توافقی برنج از کشاورزان گیلان اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۶۷۰ تن برنج از کشاورزان برنج‌کار گیلان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید توافقی این مقدار برنج حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: تاکنون ۴ میلیارد تومان به کشاورزان برنج‌کار گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه پرداخت ۶ میلیارد تومان مطالبات برنج‌کاران استانی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این مقدار مطالبات برنج‌کاران از دولت به تدریج در حال پرداخت است و تا سه روز دیگر تمام مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

وی دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات برنج‌کاران گیلان را تغییر بانک عنوان کرد و یادآور شد: جهاد کشاورزی در بانک تجارت افتتاح حساب انجام داده و کشاورزان از این طریق به مطالبات خود می‌رسند.

شعبان‌نژاد با تصریح بر اینکه کشاورزان فروش خوبی به دولت داشتند، یادآور شد: در صورتی که کشاورزان تمایل داشته باشند ما حاضر به ورود به بازار برای فروش محصول برنج هستیم.

وی خرید توافقی برنج را در خارج کردن بازار از حالت رکود تاثیرگذار دانست و متذکر شد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۰ هزار تن شلتوک در گیلان تولید شد و این میزان امسال به یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پایان با اشاره به اینکه امسال محصول خوبی برداشت شده است، خاطرنشان کرد: امسال با وحود کم‌آبی در فصل زراعی تولید برنج پنج تا ۱۰ درصد در استان افزایش داشته است.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز