خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد:

درونی کردن فرهنگ ایمنی از مهمترین عوامل ارتقاء ایمنی در تردد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۰۴

افزایش میزان آگاهی مردم ارتباط مستقیمی با کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان درونی کردن فرهنگ ایمنی والزام به رعایت آن را از مهمترین عوامل ارتقاء ایمنی در تردد عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، علی خاوری با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی در سطح جهانی، گفت: نام نهادن دهه ایمنی ومسئولیتهای ما برمبنای نامگذاری آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شده است و کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی نیز به منظور ایجادعزم ملی برای کاهش حوادثرانندگی، حساس سازی بحثایمنی در راهها و تقویت همکاری مردم و دولت، ۱۴ تا ۲۵ آبان را به عنوان دهه ایمنی راه‌ها نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه برقرای ایمنی یک هدف همگانی است که دستیابی با آن با همکاری ارگانهای دیگر قابل دسترسی است، خاطر نشان کرد: نامگذاری تنها چند روز از سال به عنوان دهه ایمنی جنبه نمادینی دارد تا توجه افکار عمومی به آن جلب واحساس مسئولیت همگان نسبت به آن برانگیخته شود چراکه ایمنی در تردد همواره از اهمیت ویژه‌ای برخورداربوده و افزایش میزان آگاهی مردم و توجه آنها به این موضوع ارتباط مستقیمی با کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای دارد.

خاوری یکی از راههای دست یابی به این مهم را فرهنگ سازی غنی و درونی کردن فرهنگ ایمنی در کلیه افراد جامعه عنوان کرد و گفت: دست یابی به بخش اعظم ایمنی در جاده‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی کاربران جاده‌ای فراهم می‌شود چرا که بیشترین عامل تصادفات در جاده‌ها نیروی، انسانی است.

وی با بیان اینکه فراهم نبودن بستر مناسب برای تردد وسائط نقلیه ودیگر شرایط محیطی در روی دادن تصادفات بی تاثیر نبوده، تصریح کرد: این امر فقط در میزان محدودی از تصادفات نقش دارد و نقش اصلی را عوامل انسانی ایفا می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز