خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد:

برگزاری هفته کتاب در گیلان با محوریت ترویج فرهنگ عاشورایی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۹۲

امسال ۸۵۰ ناشر از سراسر کشور متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند که متاسفانه به دلیل محدودیت فضا تنها ۳۵۰ ناشر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: امسال ۸۵۰ ناشر از سراسر کشور متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند که متاسفانه به دلیل محدودیت فضا تنها ۳۵۰ ناشر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی، در حاشیه آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در رشت افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورا است.

وی همچنین بر ضرورت آشنایی آینده سازان این مرز و بوم با فرهنگ عاشورا و سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد و اظهارداشت: ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه همه مسلمانان است و با فعالیت‌های فرهنگی می‌توان گامی مؤثر در راستای این وظیفه خطیر برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب در ارتقای سطح آگاهی و نیز افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌های در پیشرفت و تعالی جامعه بسیار مؤثر است.

وی افزود: با توجه به عوامل مختلف برای تعمیق و گسترش کتابخوانی موضوع برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به عنوان بستری برای ایجاد انگیزه و همچنین شوق مطالعه با توجه به مخاطب فراوان بسیار حائز اهمیت است.

فاضلی در ادامه با بیان این‌ که کتاب به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اصلی در مقوله فرهنگ مطرح است، اظهارداشت: با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می‌‎توان شاهد افزایش شور و نشاط در جامعه بود.

وی همچنین به دهمین نمایشگاه کتاب گیلان اشاره کرد و گفت: امسال ۸۵۰ ناشر از سراسر کشور متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند که متاسفانه به دلیل محدودیت فضا تنها ۳۵۰ ناشر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه از تجلیل پدیدآوردندگان، ویراستاران، لیتوگرافان، صحافان، کتابفروشان و همه کسانی که دست اندر کار نشر کتاب هستند و در عرصه کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کنند، خبر داد و افزود: کتاب نقش موثری در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد.

شنبه ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و آغاز هفته کتاب است و هفته کتاب تا اول آذر ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز