خبرگزاری کار ایران

اردیبهشت ۹۴ برگزار می‌شود؛

پانزدهمین اجلاس شورای بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۱۴

اعطای معافیت مالیاتی ۲۰ ساله به فعالان اقتصادی منطقه، امکان اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی به همراه معافیت تولیدکنندگان از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه در محدوده منطقه آزاد انزلی از مزایای دیگر برای سرمایه گذاران این منطقه محسوب می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از انتخاب این منطقه برای میزبانی پانزدهمین اجلاس شورای همکاری‌های تجاری اتاق‌های صنعت و بازرگانی کشورهای منطقه حاشیه دریای خزر(خزر تجاری) در اردیبهشت ۹۴(آوریل ۲۰۱۵) خبر داد.

به گزارش ایلنا از انزلی، امین افقی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزبانی از سوی و. یی. وینوکوروف رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آستارخان و رئیس کنونی اجلاس ابلاغ شده و منطقه آزاد انزلی را به عنوان میزبان اجلاس آینده معرفی کرده است.

وی افزود: انتخاب منطقه آزاد انزلی به عنوان میزبان اجلاس آتی، پیرو پیشنهاد رضا مسرور، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در چهاردهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی حاشیه دریای خزر در اردیبهشت ماه امسال در آستارخان، صورت پذیرفته است.

گفتنی است؛ چهاردهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی کشورهای منطقه دریای خزر روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ۱۳۹۳ در آستاراخان روسیه با حضور مدیران اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی و هیات‌های تجاری کشورهای منطقه خزر و با هدف توسعه همکاری کشور‌ها حوزه خزر در زمینه گسترش مراودات و مبادلات تجاری، افزایش حجم صادرات غیرنفتی و معرفی ظرفیت‌های صنعتی کشورهای عضو برگزار شد.

با عنایت به موقعیت راهبردی منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر، نقش و جایگاه این منطقه در گسترش همکاری‌ها با کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه کشور روسیه بسیار مهم ارزیابی شده است.

این سازمان سال گذشته با حضور در چهاردهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، میزبانی از استاندار و مسئولان جمهوری آستاراخان و مدیرعامل منطقه ویژه اکتائو و برگزاری نشست‌های متعدد با صادرکنندگان و تجار فعال با کشورهای دریای خزر و قفقاز، گام‌های موثری درخصوص توسعه همکاری‌ها با دولت‌های این منطقه برداشته است.

آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد، امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین المللی در عرصه‌های حمایت و تضمین فعالیت‌های سرمایه گذاری از مهم‌ترین مزایای قانونی سرمایه گذاری در این منطقه است.

اعطای معافیت مالیاتی ۲۰ ساله به فعالان اقتصادی منطقه، امکان اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی به همراه معافیت تولیدکنندگان از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه در محدوده منطقه آزاد انزلی از مزایای دیگر برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز