خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

تسریع در لایروبی رودخانه پیربازار رشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۶۴

طی بارندگی‌های اخیر در گیلان با وجود تلاش‌های صورت گرفته، تعداد ۱۰۰ خانوار در منطقه پیربازار دچار آبگرفتگی شدند.

استاندار گیلان گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان موظف است هر چه سریع‌تر لایروبی رودخانه پیربازار رشت را آغاز کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جریان بازدید از مناطق خسارت‌دیده از آبگرفتگی اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان موظف است هر چه سریع‌تر لایروبی رودخانه پیربازار رشت را آغاز کند.

وی، انجام دیواره‌سازی و آزادسازی حریم رودخانه و تعریض آن با همکاری مردم را مورد تاکید قرار داد.

استاندار گیلان درباره وضعیت آبگرفتگی منطقه پیربازار رشت، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته تعداد ۱۰۰ خانوار در این منطقه دچار آبگرفتگی شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ذیربط در پیربازار رشت مستقر شده است، خاطرنشان کرد: رودخانه پیربازار باید لایروبی شود که تاکنون این اقدام توسط شرکت آب منطقه‌ای صورت نگرفته است.

نجفی با بیان اینکه ۹ کیلومتر رودخانه پیربازار رشت باید لایروبی شود، یادآور شد: اکنون سطح آب این رودخانه بالا است و باید هر چه سریع‌تر لایروبی آن آغاز شود.

وی متذکر شد: با وجود محدودیت اعتباری لایروبی پروژه‌ مذکور از همین هفته آغاز می‌شود تا مردم پیربازار دچار مشکلات کمتری شوند.

استاندار گیلان به میزبان بارش باران در رشت اشاره کرد و یادآور شد: در ۷۲ ساعت گذشته ۱۱۶ میلی‌م‌تر باران در رشت باریده است که ۹۰ میلی‌م‌تر آن در مدت ۱۲ ساعت بوده است.

وی با تصریح بر اینکه اگر طرح هدایت آب‌های سطحی در رشت انجام نمی‌شد میزان آبگرفتگی به مراتب بیشتر بود، خاطرنشان کرد: در ۲۰ نقطه شهر رشت ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفت که موجب افزایش سرعت تخلیه آب در رشت شد.

نجفی، عمده آبگرفتگی‌های شهر رشت را در مناطقی عنوان کرد که طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در آن اجرایی نشده است و تصریح کرد: در این مناطق که بیشتر در غرب رشت قرار دارد باید اقدام‌های لازم برای برطرف شدن مشکلات آبگرفتگی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز