خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور اجتماعی استانداری گیلان:

فعالیت یک موسسه خیریه در گیلان تعلیق شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۷۶

مهم‌ترین تخلف این موسسه خیریه عدم فعالیت در چهارچوب اساسنامه موسسه بوده است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از تعلیق فعالیت یک موسسه خیریه در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش با اعلام این خبر گفت: این تصمیم در هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: براساس گزارشات رسیده از مراجع نظارتی و همچنین در پی اعلام تذکر کتبی و شفاهی در چند نوبت به این موسسه خیریه به دلیل تخلفاتی که داشته است، سرانجام فعالیت آن به مدت سه ماه تعلیق شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین تخلف این موسسه خیریه، عدم فعالیت در چهارچوب اساسنامه موسسه بوده است.

وی یادآور شد: همانگونه که استانداری به دنبال ایجاد فضای مناسب برای حضور سازمان‌های مردم نهاد در راستای ارائه خدمات به جامعه و استفاده از ظرفیت‌های آنان است به‌‌ همان میزان در نظارت بر چگونگی فعالیت آن‌ها تأکید دارد.

رنجکش افزود: عدم رعایت چهارچوب‌های قانونی و اصرار بر انجام تخلف و فعالیت بر خلاف ضوابط و اساسنامه فعالیت موجب سلب اعتماد عمومی در جامعه می‌شود که این مهم نقش مهمی در آسیب رساندن به سرمایه‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما تلاش داریم تا سرمایه‌های اجتماعی جامعه که همانا افراد خیر، موسسات خیریه و علاقمندان به فعالیت‌های داوطلبانه است، هیچ خدشه‌ای به آنان وارد نشود.

وی اضافه کرد: بر این اساس نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد به صورت محسوس و نامحسوس و حضور در دفا‌تر آن‌ها برای تشویق این موسسات از جمله فعالیت‌هایی است که در پیش داریم.

دبیر هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد گیلان تأکید کرد: دولت تدبیر و امید سازمان‌های مردم نهاد را یک ظرفیت بزرگ در کنار خود در راستای توسعه اجتماعی می‌داند.

وی افزود: در جلسه هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد گیلان همچنین پروانه یک موسسه جدید دیگر نیز صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز