خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست آستارا تاکید کرد:

استفاده از ظروف قابل بازیافت برای توزیع غذای نذری در محرم

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۳۲

ظروف یکبار مصرف به دلیل قابلیت بازیافت تهدیدی برای محیط زیست و سلامتی محسوب نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: سرپرستان تکایا و هیات‌های مذهبی برای احسان و نذورات خود در ماه محرم، از ظروف قابل بازیافت استفاده کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، شهروز قلی نژاد با بیان این مطلب افزود: پخش شربت، چای و اطعام در ماه‌های محرم و صفر از سنت‌های پسندیده‌ای است که سال‌هاست بین شیعیان به خصوص مردم ولایتمدار ایران و دوستداران ائمه اطهار(ع) رواج دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف محیط زیست را با خطر جدی رو به رو کرده، اضافه کرد: امروزه با پیشرفت فناوری، ظروف یکبار مصرف قابل بازیافت در داخل کشور تولید و در دسترس عموم قرار دارد که از تمامی شهروندان آستارایی خواستاریم برای احسان و سرو انواع غذای گرم و سرد از آن ظروف استفاده کنند.

قلی نژاد اظهار کرد: این ظروف یکبار مصرف به دلیل قابلیت بازیافت تهدیدی برای محیط زیست و سلامتی محسوب نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا خواستار حفظ و رعایت موازین بهداشتی در سطح خیابان‌ها و معابر در طول این ایام شد و بیان کرد: این اداره در راستای ترویج فرهنگ محیط زیست و نیز به منظور جلوگیری از ریخت و پاش و آلودگی معابر و خیابان‌ها اقدام به نصب شعائر آموزشی با موضوع حفظ محیط زیست در محل‌های راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی کرده است.

قلی نژاد با بیان اینکه در اطراف ایستگاه‌های مذکور سطل‌های زباله تعبیه شده، افزود: در این راستا تذکر لسانی به سرپرستان ایستگاه‌های صلواتی توسط ماموران محیط زیست ارائه و نشست‌هایی را نیز با مجموعه شهرداری‌های آستارا و لوندویل برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی آستارا از مداحان و سخنرانان آیین‌های عزاداری درخواست شد تا بخشی از سخنان خود را به صیانت از محیط زیست اختصاص دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز