خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۱۰۰ روستای گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۵۰

امسال طرح هادی در ۱۰۰ روستای گیلان، با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: امسال طرح هادی در ۱۰۰ روستای گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد اکبرزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستائیان از طرح‌های مهمی هستند که از سوی بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: مطابق قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول تهیه طرح هادی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: هم اکنون در هزار و ۶۵۱ روستای استان طرح هادی تهیه و تا پایان سال آینده ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز تهیه طرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح هادی گیلان، ۱۳ درصد از نرم کشوری عقب‌تر است، افزود: امسال طرح هادی در ۱۰۰ روستا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به مرحله اجرا در می‌آید.

اکبرزاده اذعان داشت: تعیین حریم برای روستا‌ها در سایه طرح‌های هادی می‌تواند زمینه خدمت رسانی به روستائیان را فراهم کند که به یقین این مهم در سایه حمایت و همراهی مسئولان استانی و مشارکت مردم میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح‌های هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند و بنیاد مسکن با اجرای همچنین طرح‌های در روستا‌ها نقش بسزایی در سامان بخشی به وضعیت زندگی و رفع محرومیت از چهره این مناطق را فراهم کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: بدون شک روستا‌ها شریان‌های حیاتی جامعه هستند اگر به این شریان‌ها بیشتر توجه شود چرخ توسعه کشور هم بهتر می‌چرخد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه لازمه تثبیت جمعیت روستایی ایجاد درآمد پایدار است، افزود: کشاورزی قطب اصلی درآمد و اقتصاد روستا‌ها به شمار می‌رود.

اکبرزاده اظهارداشت: دولت با برنامه ریزی مناسب در زمینه کشاورزی علاوه بر افزایش درآمدهای روستائیان و ارتقای معیشت آنان باعثتثبیت جمعیت ساکن در روستا‌ها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز