خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس:

۳۳درصد درآمد حاصل از اصلاح قیمت‌ها محقق شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۹۷

گزارش عملکرد شش ماهه دولت در اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جلسه کمیسیون برنامه مجلس قرائت شد.

عضو کمیسیون برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس از تحقق ۳۳.۲ درصدی درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت ها در شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اعلام این خبر، به مقایسه روند تحقق درآمدهای پیش بینی‌ شده در قوانین بودجه سالیانه پرداخت و گفت: بر اساس گزارش عملکرد شش ماهه تبصره(۲۱) جزء(۱) بند(ب) تبصره(۲۱) سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۲ و سال جاری هیچگونه پرداختی به منظور اجرای این جزء نداشته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که مسوول ناظر مجلس در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه هاست، ‌ افزود: در شش ماهه نخست سال جاری در راستای اجرای جزء(۲) بند(ب) تبصره(۲۱) مبلغ ۱۴۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که معادل ۳۰ درصد بودجه مصوب است.

وی افزود: همچنین مبلغ ۱۳.۶۹۶ میلیارد ریال(۵.۶۹۶ میلیارد ریال در مرداد ماه و ۸.۰۰۰ میلیارد ریال در شهریورماه) در وجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مبلغ ۷۰۴ میلیارد ریال در مردادماه در وجه سازمان بیمه سلامت پرداخت شد که در مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ مبلغی از این بابت پرداخت نشده بود.

عضو کمیسیون برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در شش ماهه اول سال گذشته مبلغ ۲۰۹.۱۵۹ میلیارد ریال یارانه نقدی به سرپرستان خانوار اختصاص یافت، گفت: همچنین در راستای اجرای جزء(۳) بند(ب) تبصره(۲۱) در شش ماهه نخست سال جاری مبلغ ۲۰۹.۱۴۹ میلیارد ریال معادل ۲۱/۴۹ درصد بودجه مصوب و مبلغ ۲۰۷.۲۷۹ میلیارد ریال یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت شد و مبلغ ۱.۸۷۰ میلیارد ریال بابت مرحله اول سبد کالای افراد مشمول(مددجویان بهزیستی و کمیته امداد) اختصاص یافت.

جعفرزاده ایمن آبادی به عملکرد دولت در اجرای جزء ۴ بند(ب) تبصره ۲۱در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در مرداد ماه مبلغ ۱.۴۰۰ میلیارد ریال(معادل ۷ درصد بودجه مصوب) از محل درآمد حاصل از اصلاح قیمت‌ها به منظور تامین پوشش‌های بیمه‌ای بودجه سال جاری پرداخت شده است این درحالی است که در مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ مبلغی از این بابت پرداخت نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس به انحرافات دولت در اجرای تبصره ۲۱ قانون بودجه اشاره کرد و با بیان اینکه در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۳۹۲، دولت در سال جاری(۱۳۹۳) مکلف به تخصیص ماهانه و متوازن منابع نیست، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری هیچگونه وجهی به منظور کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی موضوع ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز