خبرگزاری کار ایران

به دلیل بارندگی شدید؛

۱۵درصد شهر آستارا زیر سیلاب رفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۸۱

بر اثر سیلاب بیش از ۳۰۰ منزل مسکونی در آستارا دچار آب‌گرفتگی شدند.

۱۵درصد شهر آستارا به دلیل بارنگی شدید دو روز اخیر در گیلان، زیر سیلاب رفت.

فرماندار آستارا، لحظاتی پیش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در این شهر، با اشاره به بارش شدید باران دو روز گذشته در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ درصد ضلع غربی شهر استارا دچار آبگرفتگی و سیلاب شده است.

سیروس شفقی، با بیان اینکه طی مهر ماه امسال، بیش از ۴۰۰ میلی لیتر در استارا باران باریده است، افزود: میزان بارندگی در روز اخیر در این شهر بیش از ۲۰۰ میلی لیتر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: توپوگرافی شهرستان آستارا به گونه‌ای است که ضلع غربی آن در یک گودال طبیعی قرار دارد و با توجه به ساخت و سازهای بی‌رویه و بدون رعایت نقاط پروفیلی و نبود نقشه مناسب بارندگی اخیر، موجب بروز مشکل آب‌گرفتگی برای مردم شده است.

فرماندار آستارا به ساحلی بودن این شهر در کناره دریای خزر اشاره کرد و گفت: سرازیر شدن رودخانه‌ها به دیرا به واسطه کولاک به وجود آمده و انسداد رودخانه‌ها موجب بازگشت و هدایت آب به سمت شهر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کوچه‌ها، معابر و بیش از ۳۰۰منزل مسکونی در غرب استارا دچار آبگرفتگی هستند و مردم با قایق و ماشین آلات شنگین تردد می‌کنند.

شفقی یادآور شد: علاوه بر ضلع غربی شهر، اطراف شهر و بخشی از زمین‌های زراعی نیز دچار سیلاب هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های خدماتی با تمام توان خود در حال امدادرسانی به مردم هستند، ادامه داد: بارندگی همچنان ادامه دارد که در صورت فروکش کردن بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز