خبرگزاری کار ایران

رئیس امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گیلان:

۲۲ جشن ازدواج آسان در گیلان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۱۶

وام ازدواج از ۲ میلیون تومان به سقف ۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

رئیس امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی گیلان از برگزاری ۲۲ جشن ازدواج آسان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، مجید خلخالی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب با تهاجم فرهنگی خانواده‌های ما را مورد هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: ما باید با گسترش ازدواج آسان از تزلزل پایه‌های خانواده جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال تعداد یک‌هزار کمک هزینه جهیزیه به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان به نیازمندان استان پرداخت شده است، افزود: از این مقدار ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و یک‌میلیارد تومان از کمک‌های خیران بوده است.

رئیس امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی گیلان با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ نوعروس پشت نوبت برای دریافت کمک جهیزیه هستند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان امسال به رقم ۳ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد گیلان، سالانه به تعداد ۵ هزار نوعروس کمک هزینه تهیه جهیزیه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۶۱۵ کمک هزینه سهم دولتی است و ۳ هزار و ۵۰۰ کمک هزینه توسط خیران تامین می‌شود.

خلخالی به برگزاری آموزش مهارت‌های زندگی مانند آیین همسرداری برای کاهش آسیب‌های ازدواج توسط واحد فرهنگی این نهاد اشاره کرد و متذکر شد: تعداد ۱۲ هزار دختر بازمانده از ازدواج در خانواده کمیته امداد گیلان وجود دارد.

وی از برگزاری ۲۲ جشن ازدواج آسان در نیمه نخست امسال در مدیریت ۱۶گانه کمیته امداد در استان خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان کمک توسط خیران جمع‌آوری و به ۱۰۰ نوعروس و نوداماد نیازمند پرداخت شده است.

این مسئول از افزایش کمک هزینه ازدواج تا سقف ۳ میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: وام ازدواج از ۲ میلیون تومان به سقف ۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار نفر مددجو در قالب ۱۱۶ هزار خانوار مستقیماً از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند، یادآور شد: این مبلغ در ماه حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

خلخالی متذکر شد: در حوزه اشتغال با هماهنگی بانک‌های عامل از ۱۵ میلیون تا سقف ۳۰ میلیون تومان به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد برای سرمایه‌گذاری به طرح‌های تولیدی و خدماتی و ایجاد اشتغال وام پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز