خبرگزاری کار ایران

در شش ماه نخست امسال انجام شد؛

برداشت معدنی بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۰۹

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش شش درصدی برداشت‌های معدنی طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در شش ماه نخست امسال، بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن از معادن این استان برداشت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، کریم توکل نیا شنبه با اشاره به برداشت انواع سنگ‌های معدنی از معادن استان گفت: برداشت‌های معدنی در شش ماه نخست امسال با شش درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

وی مهم‌ترین برداشت‌های معدنی از معادن استان را شامل سنگ آهک، شن و ماسه، سنگ لاشه، خاک صنعتی، میکا و مارن عنوان کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: بیشترین حجم برداشت‌های معدنی شامل شن و ماسه و سنگ آهک بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، دو فقره پروانه بهره برداری و ۱۲۱ فقره مجوز برداشت موقت برای بهره برداران معدنی صادر شده است.

توکل نیا همچنین از صدور یک فقره پروانه اکتشاف سنگ لاشه خبر داد و گفت: دو فقره گواهینامه کشف سنگ لاشه و میکا نیز در استان در شش ماه نخست سال صادر شده که مجموع میزان ذخیره معدنی آن‌ها بیش از سه میلیون و ۵۹۰ هزار تن برآورد شده است.

وی همچنین از صدور ۲۸ جواز تأسیس و صدور چهار پروانه بهره برداری در حوزه صنایع معدنی تا پایان شش ماه نخست سال خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری بیش از ۳۱۰ هزار میلیون ریال برای ۳۹۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

توکل نیا با اشاره به نیاز استان گیلان به ایجاد واحدهای دانه بندی شن و ماسه اضافه کرد: با توجه به کمبود مصالح در سطح استان و لزوم تأمین نیازمندی‌های استان از طریق واحدهای مستقر در آن، سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه واحدهای دانه بندی شن و ماسه از اهمیت بالایی در استان برخوردار است.

حدود ۱۳ نوع ماده معدنی شناخته شده در استان گیلان شناسایی شده که اکثریت آن را معادن آهک، شن و ماسه کوهی، سنگ لاشه، خاک صنعتی و می‌کا تشکیل می‌دهد.

معادن میکا، شامل میکای یا علی گوابر و میکای جنوب املش و معادن شن و ماسه کوهی شامل معادل جوبنکار، گنجه شماره یک و واریزه کوهی جوبن و معادن آهک شامل سنگ آهک تخت آسمان و آهک و مارن نیاول از معادن مهم و برجسته استان است.

انتهای پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز