خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی گیلان خبر داد:

شناسایی ۳۵هزار معلول در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۵۴

در سیمای شهری به رفت و آمد معلولان توجهی نشده است.

معاون بهزیستی گیلان از شناسایی ۳۵هزار معلول در در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رحیم تکاملی، در حاشیه تجلیل از قهرمانان پارالمپیک معلول و جانباز گیلان به مناسبت هفته پارالمپیک در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت اظهارکرد: معلولان توانمندی‌های دارند که مسئولان امر باید به این قشر توانمند توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلولان در بخش ورزشی مدال‌های را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، گفت: ورزش برای انسان‌های سالم یک تفریح است ولی برای معلولان یک درمان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ورزش برای معلولان باعثافزایش توانمندی و امید و شادابی در مسیر پارالمپیک می‌‍‎شود.

تکاملی به حمایت‌های ویژه بهزیستی از معلولان ورزشکار گیلان پرداخت و گفت: اداره کل بهزیستی در سال ۹۳، یکصد میلیون تومان جهت رفاه و امکانات ورزشکاران به هیئت‌های ورزشی معلول کمک کرده است.

وی به سیمای نامناسب شهر جهت رفاه معلولان پرداخت و افزود: متاسفانه در سیمای شهری به رفت و آمد معلولان توجهی نشده است و معلولان برای حضور بیشتر در جامعه با مشکلاتی مواجه هستند.

تکاملی با بیان اینکه ۳۵ هزار معلول در گیلان تحت پوشش بهزیستی بوده و در بانک اطلاعاتی این سازمان ثبت شده‌اند، اظهار کرد: این افراد شامنل معلولان جسمی حرکتی، ناشنوا، نابینا، عقب مانده ذهنی و غیره هستند.

در این مراسم از ۱۳ قهرمان پارالمپیک گیلان با اهداء لوح و هدیه تقدیر شده است.

۱۸ تا ۲۴ مهر هفته پاراالمپیک نام گذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز