خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف گیلان:

موقوفات بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۳۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بر ضرورت ایجاد اشتغال از ظرفیت موقوفات در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: موقوفات بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ولی عادلی در جلسه اوقاف استان افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار امروز از دغدغه‌های مهم مسئولان نظام است.

وی همچنین به بحثعمرانی بقاع متبرکه استان اشاره کرد و اظهارداشت: بطور میانگین هر یک متر مربع ساخت و ساز در بقاع متبرکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه نیاز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اختصاص ۱۰ درصد اعتبار عمرانی(دولتی) به بقاع متبرکه طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در بین بقاع متبرکه از قبیل امام‌زاده هاشم، خواهر امام رضا رشت، امام‌زاده قاسم و ابراهیم(علیه السلام) آستارا توزیع شد.

وی به طرح مهر تحصیلی اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیر اندیش است.

عادلی تصریح کرد: طرح مهر تحصیلی با هدف تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی‌بضاعت در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح گفت: هدف از این طرح اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان و با رویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف و شناسایی افراد مستحق، مطابق نیت واقفان و بهره‌مند کردن آنان از اجرای نیات، ترویج فرهنگ کمک به دانش آموزان مستعد و ایجاد وقف جدید برای این مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح مهر تحصیلی در استان خبر داد و افزود: این طرح با اهدای بسته‌های کمک تحصیلی به دانش آموزان نیازمند اجرا شد.

وی در ادامه از وجود ۱۰ موقوفه منطبق در راستای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت در استان اشاره کرد و اظهارداشت: از این تعداد سه موقوفه در آستانه اشرفیه، یک موقوفه در تالش، یک موقوفه در تالش، سه موقوفه در صومعه سرا، یک موقوفه در انزلی و یک موقوفه هم در فومن واقع شده است.

عادلی همچنین با بیان اینکه اجرای طرح مهر تحصیلی موجب انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات می‌شود، اذعان داشت: امسال ۱۰۰دانش آموز این استان از طرح مهر تحصیلی بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبالغ از محل موقوفات منطبق را پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید تعداد ۱۰۰ بسته لوازم تحصیلی و هر بسته به ارزش ۵۵ هزار تومان از محل نیات مرتبط در سطح استان بین دانش آموزان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با یادآوری اینکه در شش ماهه نخست سال جاری افزون بر ۲۵ مورد وقف در استان به ثبت رسیده است، افزود: هم اکنون تعداد موقوفات و رقبات در گیلان به ترتیب سه هزار مورد(متصرفی و غیر متصرفی) و ۲۰ هزار رقبه است.

وی در ادامه کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، کمک به دارو و درمان بیماران خاص، کمک به ایتام و فقرا، کمک به ازدواج جوانان، کمک هزینه جهیزیه، کمک به ایجاد اشتغال جوانان بیکار، کمک به فعالیت‌ها قرآنی را از نیاز‌های مهم استان دانست و بر ضرورت سرمایه گذاری در موقوفات فرسوده نیز تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز