خبرگزاری کار ایران

کارآفرین بر‌تر جهان اسلام:

راه امرار معاش را به کودکان بیاموزیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۹۷

اشتباه کسانی که پیشرفتی ندارند این است که بی‌انگیزگی خود را فراموش می‌کنند و به دیگران انگ کلاهبرداری می‌زنند باید بدانید که با این حربه فقط خودتان را فریب می‌دهید.

کارآفرین بر‌تر جهان اسلام گفت: آموختن راه امرار معاش مثل راه رفتن برای بچه‌ها الزامی است.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه مقیمی کارآفرین بر‌تر جهان اسلام گفت: در زمان ما وقتی بحثانشای علم بهتر است یا ثروت مطرح می‌شد همه برای اینکه جایگاه خود را در مدرسه و کلاس حفظ کنند علیرغم باورشان علم را انتخاب می‌کردند با گذشت زمان تغییرات بسیاری در نگرش‌های افراد ایجاد شد به طوری که طی چند سال اخیر گرایش به مادیات و رفاه افزایش یافت و اگر امروز این سوال را از دانش آموزان بپرسیم تقریبا همه ثروت را ترجیح می‌دهند.

وی اضافه کرد: الگوی شغلی فرزندان ما بیشتر به سمت شغل‌های پر درآمد گرایش دارد خیلی باید بگردیم کسی را پیدا کنیم که به دلیل روحیه علم پروری و مسائل عاطفی بخواهد معلم شود.

وی ادامه داد: هیچ وقت از محصل کلاس دوم و سوم ابتدایی نمی‌شنوید که می‌خواهد حسابرس و یا حسابدار باشد بلکه بیشتر دوست دارند صندوق دار بانک باشند آن هم به دلیل اینکه فکر می‌کنند تمام پول‌های بانک مال صندوق دار است.

وی گفت: رشته تحصیلی من ربطی با کارم نداشت اما هرگز به این فکر نمی‌کنم که‌ای کاش درس نمی‌خواندم و زود‌تر وارد کار می‌شدم زیرا دنیای علم دیدگاه روشنتری به انسان می‌دهد که باعثمی‌شود زندگی را در ابعاد بزرگتری ببینیم و این موضوع در موفقیت انسان تاثیر بسزایی دارد.

مقیمی با بیان اینکه در عرصه کار نوع حسادت‌ها متفاوت است، خاطر نشان کرد: ساده‌ترین عبارتی که شنیدم این بود که چقدر به دنبال پول درآوردن هستی که این قدر کار می‌کنی و این جملات ناشی از حسادت است. حال که حسادت اجتناب ناپذیر است باید روش کنار آمدن با آن را یاد بگیریم.

وی تاکید کرد: برای مقابله با ناملایمات در کار نشان دادن یک واکنش مثبت بسیار تاثیرگذار است و این به معنای کوتاه آمدن نیست.

این کارآفرین بر‌تر جهان اسلام خاطر نشان کرد: اشتباه کسانی که پیشرفتی ندارند این است که بی‌انگیزگی خود را فراموش می‌کنند و به دیگران انگ کلاهبرداری می‌زنند باید بدانید که با این حربه فقط خودتان را فریب می‌دهید.

وی با بیان اینکه اگر همه چیز را سهل الوصول به فرزندانمان بدهیم نمی‌توانیم از آن‌ها انتظار داشته باشیم بدون ما هم زندگی کنند و به همین دلیل است که امروز جامعه ما با مشکلی به نام بیکاری مواجه است، گفت: دلیل آن این است که با فداکاری بیش از اندازه خودمان خلاقیت را از آنان گرفته‌ایم.

مقیمی خاطر نشان کرد: آموختن راه امرار معاش مثل راه رفتن برای بچه‌ها الزامی است والدین تا ابد زنده نیستند پس باید سعی کنند یادگاری‌های مناسبی از خود به جای بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز