خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد ۴۱ درصدی ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۵۰

سرمایه گذاران خارجی ثبت کننده شرکت در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، تاجیکستان، ترکیه، سوئد، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، هند، روسیه و پاکستان هستند که میزان مالکیت آن‌ها براین شرکت‌ها از ۳۳ تا ۱۰۰ درصد است.

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی در شش ماهه نخست امسال با رشد ۴۱ درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایلنا از انزلی، با ثبت ۱۵۸ شرکت ایرانی و خارجی در شش ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه ۱۱۲ شرکت ثبت شده طی مدت مشابه سال گذشته، میزان ثبت شرکت در این سازمان با رشد ۴۱ درصدی همراه بوده است.

بنابر این گزارش از این تعداد شرکت ثبت شده در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی این سازمان، ۱۳۲ شرکت ایرانی، ۵ شعبه شرکت ایرانی، ۲ موسسه، ۱۸ شرکت خارجی و ۱ شعبه شرکت خارجی به ثبت رسیده است.

ارزش ریالی میزان سرمایه اولیه اظهار شده از سوی این شرکت‌ها افزون بر ۳۵۱ میلیارد ریال است که این رقم در چهارماهه نخست سال گذشته بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

در این گزارش آمده است، شرکت‌های ثبت شده در این منطقه از سال ۸۴ تا انتهای شهریورماه سال جاری به ۱۰۳۵ شرکت ایرانی و خارجی بالغ شده که مجموع سرمایه اولیه اظهار شده از سوی شرکتهای ثبت شده در این منطقه، از سال ۸۴ تا ابتدای مرداد ماه ۱۳۹۳ به رقمی بالغ بر ۲۷۹۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی تعداد شرکتهای خارجی ثبت شده در این را منطقه از سال ۸۴ تا نیمه نخست سال ۹۳ را ۱۰۳ شرکت اعلام و تأکید کرد: سرمایه گذاران خارجی ثبت کننده شرکت در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، تاجیکستان، ترکیه، سوئد، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، هند، روسیه و پاکستان هستند که میزان مالکیت آن‌ها براین شرکت‌ها از ۳۳ تا ۱۰۰ درصد است.

در ادامه این گزارش آمده، از سال ۸۴ تاکنون ۸۲۲ شرکت ایرانی، ۸۴ شعبه شرکت ایرانی و ۱۳ موسسه غیرتجاری در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و معنوی سازمان به ثبت رسیده و این شرکت‌ها در حوزه‌های تجاری - گردشگری، تجاری - عمرانی، خدماتی و در زمینه صنعتی تولیدی مشغول به فعالیت هستند. شروع به کار بورس کالای منطقه آزاد انزلی، انعقاد بیش از ده توافقنامه با نهادهای مختلف استانی و کشوری به منظور اعمال مزایا و معافیتهای قانونی و تسهیل فضای کسب و کار در محدوده منطقه، امکان ثبت یک روزه شرکت، تلاش به منظور توسعه همکاریهای بین المللی با فعال سازی کریدور شمال - جنوب و کریدور جدید ایران - چین از طریق این منطقه، اجرای مصوبه‌های تردد خودرو با پلاک منطقه، کالای همراه مسافر و خلق مزیتهای جدید از سوی این سازمان مهم‌ترین دلایل رشد ثبت شرکت در این منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز