خبرگزاری کار ایران

دامن زدن به بی ثباتی مدیریتی در کلانشهر رشت؛

اعلام انزجار مردم، رسانه‌ها، نمایندگان و مسئولین از استیضاح شهردار رشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۶۲

استیضاح شهردار رشت یک استیضاح زودهنگام است که هم به بدنه شورا آسیب میزند و اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند و هم اینکه بخش خدماتی شهری به مردم را تضعیف خواهد کرد.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: در رابطه با شورای شهر و شهرداری، گزارشاتی داریم و در خیلی از شهر‌ها مثل لاهیجان، کیاشهر و یا شهرهای دیگر و از جمله رشت دچار تزلزل در مدیریت شهری شده‌ایم.

به گزارش ایلنا از رشت، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با یکی از پایگاه‌های خبری تحلیلی گفت: در ابتدا انتقاد از مدیریت ارشد استان است که قبل از اینکه اینگونه تنش‌ها به استیضاح برسد این مسائل را مدیریت کنند تا مردم آسیب نبینند، به هرحال با مطرح شدن استیضاح شهردار، معمولا مجموعه تحت امر او آنچنان که باید کار نمی‌کند و این بصورت مستقیم آسیب به مدیریت شهری می‌زند و شهرداری در خدمات دهی به مردم عقب می‌ماند، این انتظار ما از مدیریت ارشد استان بود که متاسفانه در این بخش کم لطفی کردند.

وی اظهار کرد: بحثدوم در رابطه با کلانشهر رشت است. متاسفانه مردم ما در این شهر، سابقه خوبی از شورا و شهرداری ندارند. خصوصا از زمانی که شورا‌ها در این شهر امورات را به دست گرفتند و حوادثی که در سال‌های گذشته پیش آمد و صدمه جدی به آرای مردم و منافع شهر وارد کرد، مردم دیگر حاضر نیستند اینگونه مسائل و اختلافات را از شورا و شهرداری بپذیرند. وقتی در یک حوزه یک مدیر انتخاب می‌کنند و بعد یکسال بحثاستیضاح مدیر خود را مطرح می‌کنند این ضعف در انتخاب است.

کوچکی‌نژاد گفت: معتقدم اکثریت شورای چهارم رشت، افراد متخصص هستند و در بین آن‌ها مدیرانی هستند که سال‌ها سابقه اجرایی دارند و از این شورا بعید بود که دست به چنین کاری بزند. در این خصوص یا انتخاب‌شان اشتباه بوده و یا در روندی که اکنون در پیش گرفته‌اند اشتباه می‌کنند و باید یکی از این دو را بپذیرند و مردم با دید باز آن‌ها را قضاوت می‌کنند. مردم یقینا از شورا انتظار نداشتند که در این جمع ۱۵ نفره که در بخش‌های مختلف مدعی‌اند، چنین مسائلی رخ دهد. چند ماه است که مدیریت شهرداری را متزلزل کرده‌اند و بحثاستیضاح را مطرح می‌کنند و در این خصوص این انتقاد به مدیریت استان و شهر وارد است که باید با ایشان صحبت می‌کردند و مسائل را بررسی می‌کردند تا به این نقطه نرسد. استیضاح حقی است که قانون برای شورا تعیین کرده و این حق شوراست ولی از طرف دیگر موکلین و شهروندانی که این افراد را انتخاب کرده‌اند این حق را دارند تا از ایشان در این مورد بازخواست کنند که چرا این قدر در مدیریت شهری تزلزل ایجاد می‌شود یا چرا در انتخاب خود ضعیف عمل می‌کنید؟ این‌ها مطالباتی است که مردم دارند.

نماینده رشت متذکر شد: به اعتقاد من اعضای شورا در این مقطع زمانی باید بیشتر احتیاط کنند و بدور از هرگونه احساسات و یا بحث‌های شخصی که اصولا این مباحثاز شورا بعید است، فرصتی دوساله به شهردار رشت بدهند و برای او خط و مشی تعیین کنند تا در این فرصت زمانی اگر نتوانست به خواسته‌های عموم مردم و شورا پاسخ دهد آنگاه این حق شورا خواهد بود که او را استیضاح کنند. به اعتقاد من استیضاح شهردار رشت یک استیضاح زودهنگام است که هم به بدنه شورا آسیب می‌زند و اعتماد عمومی را خدشه دار می‌کند و هم اینکه بخش خدماتی شهری به مردم را تضعیف خواهد کرد.

عضو شورای عالی توسعه استان گفت: از مسئولین شهر و فرماندار و استاندار می‌خواهم تا در این زمینه ورود کنند تا مردم رشت آسیبی نبینند، ما در این زمینه از این مسئولین گله مندیم و اگر لازم باشد گلایه‌های خود را به مسولین بالا‌تر انتقال خواهیم داد. البته ما در حال اصلاحاتی در قانون شورا‌ها هستیم و امیدواریم لایحه آن سریع‌تر به صحن مجلس بیاید و از این طریق روند استیضاح شهرداران را عاقلانه‌تر کنیم تا هر مورد جزیی و هر اشکال کوچک منجر به استیضاح و مسائل اینچنینی نگردد. امیدواریم با تغییر قانون بتوانیم خدمات دهی به مردم و روند مدیریت شهری را تسهیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز