خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

به دنبال حمایت از کار آفرینان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۶۵

به گفته استاندار گیلان یک هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی در استان به صورت نیمه‌کاره است.

استاندار گیلان گفت: کار آفرینی شغل محسوب نمی شود بلکه روش و مکتبی برای افزایش معیشت و بهبود زندگی مردم است.

به گزارش ایلنا از رشت،محمد علی نجفی در نهمین جشنواره ی امتنان از کار آفرینان برتر با تأکید براینکه پیوند اندیشه های خلاقانه با کار آفرینی نیاز اساسی در استان گفت: کار آفرینی شغل محسوب نمی شود بلکه روش ومکتبی برای افزایش معیشت و بهبود زندگی مردم است.

وی افزود: کار آفرینی، اندیشه، روش و شیوه ی زندگی خلاقانه همراه با نوآوری، عشق به کار، ریسک پذیری، آینده نگری، ارزش آفرینی و بهره مندی شجاعانه از فرصت ها است.

وی با بیان اینکه برای کار آفرینی موفق و پویایی اقتصاد بازار به جسارت فراوان نیاز است گفت: گیلان بهتر و برتر، شرایط قابل قبولی ندارد برای همین هم مدام به دنبال حمایت از کار آفرینان هستیم.

دکتر نجفی به پتانسیل های استان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت اشاره کرد و گفت: اگر از قدرت کار آفرینی و اندیشه های نو برای شکوفایی این بخش ها کمک نگیریم بیشتر از وضعیت کنونی نمی توانیم فعالیت داشته باشیم.

وی با مثال زدن مشکلات بخش کشاورزی و زمین های محدود استان گفت: میزان تولید در سطح کشاورزی بازمینهای محدودی که داریم بدون استفاده از ایده های نو و فناورانه ثابت می ماند.

وی خاطر نشان کرد: اگر صنعت، تکنولوژی بالا و نانو و بیوتکنولوژی را با کشاورزی پیوند نزنیم این وضعیت کنونی جوابگونیازها نخواهد بود.

دکتر نجفی در همین زمینه این سئوال را مطرح کرد که اگر درسالهای گذشته آبیاری تحت فشار و قطره ای در مزارع چای گسترش پیدا می کرد آیا با خشکسالی امسال مواجه می شدیم؟

استاندار گیلان با اشاره نیمه کار بودن ۱۱۰۰ طرح صنعتی استان گفت: برای خروج از رکود و تکمیل این طرح ها اقدامات وسیعی در استان آغاز شده است.وی افزود: برای رسیدن به این هدف و تکمیل طرح های نیمه تمام مشارکت فعال و پویایی بانک ها لازم است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۹ کار آفرین برتر گیلان قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز