خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی گیلان خبر داد:

رشد ۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۹۳

در شش ماهه نخست سال جاری ۱۶ واحد گردشگری در استان موفق شدند موافقت اصولی قطعی دریافت کنند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: امسال حضور گردشگران خارجی در استان سه درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده، در جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: ورود گردشگران داخلی به استان نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان بیش از این می تواند در جذب گردشگر موفق باشد، افزود: این استان شمالی از قطب های مهم گردشگری کشور است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: یکی از راهکارهای افزایش سهم بخش گردشگری در اقتصاد استان فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۶ واحد گردشگری در استان موفق شدند موافقت اصولی قطعی دریافت کنند.

علیزاده تصریح کرد: از این تعداد چهار هتل، یک هتل آپارتمان، سه مجتمع خدمات اقامتی، رفاهی و تفریحی، یک مهمانپذیر، چهار واحد پذیرایی بین راهی و سفر خانه سنتی و سه مسافر کاشانه بوده است.

وی اذعان داشت: برای ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی نیازمند عزم جدی تر در استان هستیم.

وی افزود: از مجموع ۱۶ واحد گردشگری ۱۰ واحد در نیمه نخست سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: برای توسعه گردشگری استان باید سرمایه گذاری داخلی و خارجی جذب و مشارکت جدی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز