خبرگزاری کار ایران

از امروز صورت گرفت؛

آغاز فعالیت ۷۰۰ پلیس افتخاری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۴۰

تعداد ۷۰۰ نفر پلیس افتخاری در راستای ایجاد امنیت در استان به‌کارگیری شدند و فعالیت این نیرو‌ها از این هفته آغاز می‌شود.

فعالیت ۷۰۰ پلیس افتخاری، همزمان با هفته نیروی انتظامی در گیلان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار» نامگذاری شده است.

ابراهیم قائد رحمتی به کارآمدی پلیس در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری روز و تحول در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کارآمدی پلیس تاثیرگذار است.

وی بر عملکرد مقتدرانه پلیس با ناهنجاری‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: تغییر در سطح زندگی ایجاب می‌کند پلیس برای ایجاد امنیت در جامعه وارد عمل شود.

قائد رحمتی با اشاره به فعالیت پلیس افتخاری در گیلان، تصریح کرد: تعداد ۷۰۰ نفر پلیس افتخاری در راستای ایجاد امنیت در استان به‌کارگیری شدند و فعالیت این نیرو‌ها از این هفته آغاز می‌شود.

رئیس پلیس گیلان استفاده از مشاوران افتخاری را از دیگر اقدامات پلیس در گیلان خواند و بیان کرد: تعداد ۹۱ نفر مشاور خانم و آقا در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، خدمات مشاوره‌ای را به مردم ارائه می‌کنند.

وی فعالیت مشاوران افتخاری در کاهش جرایم را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ناهنجاری‌ها در جامعه را بشناسیم لازم است آسیب‌شناسی دقیقی در حوزه اجتماعی داشته باشیم.

قائد رحمتی به اقدام‌های انتظامی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال چهار درصد افزایش کشف سرقت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در استان داریم.

فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۱۰۰ درصدی کشف قاچاق کالا در استان خبر داد و اظهار کرد: افزایش ۳۰ درصدی کشف انواع مخدر از جمله اقدام‌های پلیس در استان است.

وی از بیش از ۲۸۰ هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ در نیمه نخست امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: شماره ۱۹۷ در زمینه عملکرد پلیس در اختیار شهروندان است.

قائدرحمتی رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس گیلان را ۸۳ درصد اعلام کرد و افزود: سرمایه اصلی پلیس اعتماد مردم است و رسیدن به امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتمادسازی در جامعه است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برگزاری جلسه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری اجتماعی، تصریح کرد: یک‌هزار و چهار مورد کلاس آموزشی برای نوجوانان و جوانان در حوزه پیشگیری برگزار شده است.

وی آموزش شهروندان در مساجد را ۸۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: امروز پلیس خود را مورد نقد مردم در جامعه قرار داده و به پرسش‌های مردم درباره عملکرد خود پاسخ می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز