خبرگزاری کار ایران

به مناسبت فرارسیدن عید قربان؛

۴۷ اکیپ ثابت و سیار نظارتی دامپزشکی در گیلان ساماندهی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۰۶

شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۲۲۶۵۱۶ و یا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان گیلان تماس حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از ساماندهی ۴۷ اکیپ ثابت و سیار نظارتی بهداشتی با هدف ارائه خدمات در روزعید قربان در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی در جلسه دامپزشکی استان اظهارکرد: اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسی دامپزشکی متشکل از ۲۷ نفر دامپزشک، ۵۱ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۱۳۰ ذابح و ناظر شرعی در روز عید قربان فعالیت خود را در سطح استان آغاز خواهند کرد.

وی همچنین اظهارداشت: از مجموع ۴۷ اکیپ نظارتی بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان گیلان ۲۵ اکیپ سیار و ۲۲ اکیپ ثابت است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی استان گیلان با هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی، اقدام به ساماندهی و راه‌اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی ر سطح استان کرده است.

وی افزود: با هدف حصول اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن لاشه‌‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام به اکیپ‌‌های سیار دامپزشکی که در سطح استان آماده خدمت‌ رسانی هستند، مراجعه تا بازرسی بهداشتی و شرعی از لاشه‌های دام قربانی صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی بهداشتی دامپزشکی استان گیلان در واحدهای خیریه و مراکز عرضه دام زنده حضور دارند، افزود: خدماتی که این اداره کل انجام می‌دهد شامل بازرسی قبل و بعد از کشتار و همچنین نظارت بر مراکز عرضه دام زنده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان اظهارداشت: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۲۲۶۵۱۶ و یا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد کشتار دام سبک و سنگین در سطح استان به صورت غیر مجاز است، افزود: این کشتار‌ها بیشتر در مناطق ییلاقی و در فصول گردشگری سال انجام می‌شود.

عاقبتی به جمع آوری و ساماندهی گوسفند فروشی‌ها در سطح شهر رشت اشاره کرد و اذعان داشت: این مهم مصداق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری به عنوان مشاغل مزاحم تلقی و باید از سوی شهرداری ساماندهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز