خبرگزاری کار ایران

عضوهیئت علمی دانشگاه گیلان:

گرایش به تک فرزندی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۵۸

کاهش جمعیت یک خطر عاطفی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی در کشور قلمداد می شود و اجرای سیاست های کلی جمعیت باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: گرایش به تک فرزندی و تاخیر در فرزند آوری در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد دوستار بر ضرورت اصلاح سبک زندگی در راستای افزایش جمعیت در کشور به ویژه استان تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند اقدامات نظام مند است.

وی با یادآوری اینکه سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای تمام سطوح جامعه کارساز نیست، افزود: این سیاست‌ها برای طبقه مرفه جامعه اثری ندارد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: قشر متوسط و تحصیلکرده هم از سیاست‌های حمایتی و تشویقی اثر نمی‌پذیرد بنابراین بجای سیاست‌های تشویقی باید بیشتر سیاست‌های اغنای را در دستور کار قرار داد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: بیشتر دهک‌های پائین جامعه از این سیاست اثر می‌پذیرند که خوشبختانه میزان جمعیت در این طبقه زیاد است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست‌ها تشویقی خیلی اثر مثبت در جامعه ندارد، افزود: به سمت و سوی اقدامات نظاممند چند جامعه باید حرکت کرد.

دوستار تاکید کرد: مطالعات بومی و ملی را باید با هم تلفیق و سیاست‌های منطقه را برای افزایش جمعیت در دستور کار قرارداد.

وی همچنین با بیان اینکه کاهش جمعیت یک خطر عاطفی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی در کشور قلمداد می‌شود، افزود: اجرای سیاست‌های کلی جمعیت باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تصریح اینکه سیاست‌های کلی جمعیت که در ۱۴ بند بصورت نظامند تدوین و ابلاغ شده است، اذعان داشت: آنچه خلاء وجود دارد اقدامات عملیاتی و اجرایی مبتنی بر ویژگی‌های محلی و منطقی است.

وی ادامه داد: گرایش به تک فرزندی و تاخیر در فرزند آوری در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است از اینرو می‌طلبد در این خصوص فرهنگ سازی اصولی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز