خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

ثبت سه هزار و ۲۰۰ ناشنوا در بانک اطلاعات بهزیستی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۱۸

در سال گذشته، ۴۰ نفر گیلانی داوطلب عمل جراحی کاشت حلزون بودند که این عمل با مساعدت‌های مالی بهزیستی گیلان، خانواده و دیگر مراکز مرتبط صورت گرفت.

مدیر کل بهزیستی گیلان از ثبت سه هزار و ۲۰۰ ناشنوا در بانک اطلاعات بهزیستی گیلان خبرداد و گفت: این تعداد از ناشنوایان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین نحوی‌نژاد با اعلام این خبر به فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان اشاره کرد و گفت: فرد ناشنوا ۷۰ درصد از ارتباط خود با دیگران را از دست می‌دهد و احتمال دارد که دچار ناهنجاری‌های روحی و روانی شود.

وی با بیان اینکه ناشنوایی فرصت‌های ارتباطی را از او می‌گیرد افزود: ازدواج، اشتغال و… از جمله فرصت‌هایی هستند که فرد ناشنوا از دست می‌دهد؛ لذا می‌بینیم که تعداد نابیناهای موفق از ناشنواهای موفق بیشتر است.

به گفته نحوی‌نژاد، با تمهیدات به عمل آمده در سطح کشور آمار ناشنوایی مقداری کاهش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته برای سنجش شنوایی باید تا ۳ سالگی منتظر می‌ماندیم تا با ابزار خاص شنوایی کودک انجام می‌گرفت، اما هم اکنون سن تشخیص ناشنوایی به صفر رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه با ابزارهای تشخیصی پیشرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها از‌‌ همان بدو تولد می‌توان یک نوزاد را مورد سنجش بینایی قرارداد، اظهار کرد: در صورت وجود مشکلاتی در ناشنوایی اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای برطرف کردن و بهبود این معلولیت صورت می‌پذیرد.

وی به فعالیت سه انجمن مردم نهاد در زمینه حمایت از معلولیت شنوایی در سطح رشت، انزلی، لاهیجان اشاره کرد و گفت: بهزیستی نیز خدمات خود را از طریق این انجمن‌ها به ناشنوایان و کم شنوایان ارائه می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی به خدمات مختلف بهزیستی به این قشر از معلولان اشاره کرد و افزود: سواد آموزی، مهارت‌های زندگی، لب خوانی، نحوه تعامل، فرش بافی، خطاطی، تربیت شنیداری و گفتاری و بسیاری از آموزش‌های تخصصی ویژه به معلولان شنوایی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی برای افراد انجام می‌شود افرود: در سال ۹۲-۹۳،۴۰ نفر داوطلب عمل جراحی کاشت حلزون بودند که این عمل با مساعدت‌های مالی بهزیستی گیلان، خانواده و دیگر مراکز مرتبط صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز