خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقه قرآنی اوقاف در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۲۵

افزودن چهار رشته جدید اعم از مفاهیم عمومی، فراز خوانی، قرائت از حفظ ۵ جز و قرائت از حفظ ۱۰ جز ویژگی این دوره از مسابقه هاست.

مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقه قرآنی اوقاف در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقه‌های قرآنی اوقاف در سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری در گیلان خبر داد و گفت: این مسابقه‌ها از ۱۵ آبان به مدت یک ماه در ۱۳ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه‌ها در بخش‌های حفظ یک جزء، دو نیم، پنج، ۱۰،۲۰، ۳۰ جزء قرآن کریم، مفاهیم، فرازخوانی، ابتهال، اذان ویژه برادران و مدیحه سرایی برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته ۶۰ هزار نفر در این مسابقه‌ها شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه پیش بینی ما در سال جاری ۸۰ هزار نفر است ادامه داد: این مسابقه‌ها در دو گروه سنی زیر و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی درباره برخی از ویژگی‌های برگزاری مسابقه‌های قرآنی امسال تصریح کرد: افزودن چهار رشته جدید اعم از مفاهیم عمومی، فراز خوانی، قرائت از حفظ ۵ جز و قرائت از حفظ ۱۰ جز ویژگی این دوره از مسابقه هاست.

عادلی با بیان اینکه مرحله شهرستانی رشته مفاهیم تخصصی در ۲۰ آبان برگزار می‌شود، افزود: تفسیر سوره مبارکه مائده از تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی از جمله منابع آن است.

وی خاطر نشان کرد: برای مرحله استانی این آزمون نیز سوره مائده و اعراف از تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی در نظر گرفته شده که در نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: مرحله کشوری این دوره از مسابقه‌ها نیز در بهمن ماه سالجاری در تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز