خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

آغازفعالیت ۵۰۵ مهد کودک در سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۹۹

بر اساس دستور العمل‌های جدید، میزان شهریه در مهدهای کودک ۱۰ تا ۳۰ درصد با توجه به درجه بندی آن‌ها افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی گیلان از آغاز فعالیت۵۰۵ مهد کودک و پذیرش بالغ بر ۱۵۴۰۰ کودک در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین نحوی‌نژاد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: آموزش پیش دبستانی بر عهده بهزیستی است و این اداره کل عناوین آموزشی خود را با توجه به شرایط منطقه‌ای تحت عنوان «واحد کار» در مهدهای کودک به کودکان آموزش می‌دهد.

وی در ادامه به عملکرد مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: از ظرفیت‌های مهد‌ها برای دیگر امور مربوط به فعالیت‌های بهزیستی نیز استفاده می‌شود.

این مسئول برنامه غربالگری بینایی «تنبلی چشم»، غربالگری شنوایی برای کودکانی که نیاز به امور پیشگیرانه و یا درمانی برای دو معلولیت بینایی و شنوایی دارند را از جمله برنامه‌های بهزیستی در مهد‌ها عنوان کرد.

نحوی‌نژاد یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها را در زمینه میزان پرداخت شهریه مهد‌ها دانست و تصریح کرد: بر اساس دستور العمل‌های جدید میزان شهریه در مهدهای کودک ۱۰ تا ۳۰ درصد با توجه به درجه بندی مهدهای کودک افزایش یافته است و تمامی مهد‌ها نیز موظف هستند که نرخ شهریه اعلام شده را در محلی مناسب و در دید ارباب رجوع قرار دهند.

مدیر کل بهزیستی گیلان در زمینه نظارت بر مهدهای کودک گفت: دستورالعمل‌ها خود به نوعی نظارت است که مهد‌ها نباید از آن تخطی کنند و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و مدیران مهدهای کودک خود عاملی برای ارتقاء کیفیت است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق بازرسی، حراست و حوزه معاونت تخصصی نیز ناظر بر عملکرد مهد‌ها هستند و در صورتی که تخلفی صورت گرفت، خانواده‌ها می‌بایست این امر را به مراجع مذکور اعلام کنند.

این مسئول یاداور شد: خانواده‌ها می‌توانند از طریق ارسال ایمیل و پیامک به بهزیستی گیلان نیز شکایت خود را مطرح کنند که قطعاً بررسی کار‌شناسی در این خصوص صورت خواهد گرفت و با مهدهای متخلف بر اساس دستورالعمل‌ها برخوردهای قانونی و موثر انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز