خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان؛

نظارت و بازرسی موجب پیشبرد سیاست‌های کلان و توسعه استان‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۲۷

از مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم تا از ظرفیت‌های شورای نظارتی به عنوان یک شورای مشورتی در بهینه ردن بسترهای توسعه استان استفاده کنند تا امور با مشورت و اعتماد سازی پیش برود.

احمد سیاوش‌پور، رییس شورای قضایی گیلان در نشست ماهانه شورای قضایی استان، با تقدیر از اقدامات انجام گرفته در اعتماد سازی بین دستگاهی در سازمان بازرسی استان، از مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی خواست تا از ظرفیت‌های شورای نظارتی به عنوان یک شورای مشورتی در بهینه نمودن بسترهای توسعه استان استفاده شود و امور با مشورت و اعتماد سازی پیش برود.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل گیلان، شورای قضایی استان گیلان به ریاست احمد سیاوش‌پور، رییس کل دادگستری استان گیلان، در سازمان بازرسی استان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه احمد سیاوش‌پور، رییس شورای قضایی استان گیلان، با تبریک هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و تمام کسانی که تلاش نمودند جمهوری اسلامی ایران عزتمند‌تر از همیشه در صحنه‌های داخلی و بین المللی بدرخشد را گرامی داشتند.

رییس کل دادگستری گیلان با بیان این نکته که نظارت و بازرسی مانع توسعه و پیشرفت نسیت افزود، نظارت و بازرسی و توجه به امور و قانونمندی در کار‌ها برای پیشبرد اهداف و سیاستهای کلان یک کشور و در نتیجه در استان‌ها نیز تاثیرگزار است و مسیر توسعه را هموار می‌سازد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام گرفته در اعتماد سازی بین دستگاهی در سازمان بازرسی استان، از مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی خواست تا از ظرفیت‌های شورای نظارتی به عنوان یک شورای مشورتی در بهینه نمودن بسترهای توسعه استان استفاده کنند تا امور با مشورت و اعتماد سازی پیش برود.

سیاوش‌پور بااشاره به وظایف دستگاه قضایی و نقش آن در توسعه استان نسبت به عملکرد دستگاهای کم کار در جذب سرمایه در استان اظهار تاسف نمود، وی با انتقاد از جذب ۷ درصدی اعتبارات در حوزه صنعت و معدن، خواستار تذکر و برخورد جدی با دستگاه‌ها و افراد متولی که مانع توسعه استان هستند شد.

رییس شورای قضایی استان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه دانست، وی خواستار شناسایی نقاط آسیب پذیر در استان گیلان شد و از دادستانهای استان خواست که در این زمینه فعال‌تر از قبل ورود نمایند. رییس کل دادگستری استان در پایان خواستار توجه و نظارت بیشتر بر طرح هادی روستایی شد.

در ادامه مسرور، بازرس کل استان گیلان، گزارشی از حوزه عملکردی سازمان بازرسی استان گیلان ارائه داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته این سازمان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از احتمال تصویب ردیف بودجه‌ایی مناسب جهت احیاء دو رودخانه زرجوب و گوهر رود شهر رشت در بودجه سال آینده، توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد. در پایان پس از طرح مسایل مرتبط، تصمیمات لازم مصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز