خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تامین اعتبار لازم برای خرید توافقی برنج

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۹۵

قصد دولت از خرید توافقی، حمایت از کشاورزان و اطمینان دادن به آنان برای فروش با قیمت مناسب حاصل دسترنج‌شان است.

استاندار گیلان از تامین اعتبار لازم برای خرید توافقی برنج خبر داد و گفت: این امر با دستور رئیس جمهور صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی، در شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه خرید توافقی برنج کیفی گیلان به منظور خروج بازار از رکود انجام می‌شود، از تامین اعتبار لازم برای خرید توافقی برن با دستور رئیس جمهور خبر داد.

وی با بیان اینکه اقدام دولت برای تصویب خرید توافقی برنج به‌جا و شایسته بود، افزود: قصد دولت از خرید توافقی، حمایت از کشاورزان و اطمینان دادن به آنان برای فروش با قیمت مناسب حاصل دسترنج‌شان است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته فقط ۵۰۰تن برنج کیفی خریداری شده است، گفت: مراجعه کم کشاورزان به مراکز خرید به این معنا است که انتظار دارند با قیمت بالا‌تر محصولشان را در بازار بفروشند که امیدواریم اینچنین شود.

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر فعال‌تر شدن ستادهای تعاون روستایی برای خرید برنج، گفت: فرمانداران موظفند این مسئله را به صورت جدی پیگیری کنند.

نجفی از مراکز خرید توافقی برنج کیفی خواست در خرید این محصول ایرادهای سنگین برای کشاورزان نگیرند.

وی تاکید کرد: همگان باید توجه کنند این کار نمایشی نیست از اینرو تعاون روستایی موظف است به هر مقدار برنجی که کشاورزان برای فروش می‌آورند خرید کند.

استاندار گیلان ادامه داد: نباید این تصور در بازار به ویژه در دلالان برنج ایجاد شود که پس از چند هفته مسئله خرید توافقی به فراموشی سپرده می‌شود و آنان می‌توانند بازهم به کسب سودجویی‌های خود ادمه دهند.

وی رسانه‌ها در این امر تاثیر گذار خواند و افزود: من از رسانه‌ها نیز می‌خواهم با گزارش‌های مناسب، در رونق گرفتن بازار برنج کمک کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهرماه اشاره کرد و گفت: گیلان برای اجرای این سرشماری مهم آماده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز