خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون برنامه‌ریزی مرکز اصناف و بازرگانان ایران؛

دومین کارگاه آموزشی یک روزه اصناف گیلان در رشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۴۷

تمامی بخش‌های مرتبط با اصناف و بازار نیازمند آموزش‌های لازم هستند، زیرا بروز بسیاری از تخلفات، ناشی از ضعف آموزشی و عدم اطلاع است.

دومین کارگاه آموزشی یک روزه اصناف استان گیلان با حضور معاون برنامه ریزی مرکز اصناف و بازرگانان ایران، رؤسای ادارات، مجامع و رابطان پایگاه اطلاع رسانی اصناف استان گیلان و رؤسای اتاق اصناف شهرستان‌های استان در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون برنامه ریزی مرکز اصناف و بازرگانان ایران در این کارگاه آموزشی یک روزه با اشاره به لزوم تقویت اصناف استان گیلان گفت: باید عوامل آسیب زا و خطر آفرینی که موجب خدشه به اصناف و بازاریان می‌شوند، شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

جمشید گلپور تصریح کرد: برای ارتقاء نقش اصناف و بازاریان در نظام اجتماعی و اقتصادی شناسایی واحدهای صنفی واجد پروانه و تقویت آن‌ها حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به لزوم به روزرسانی پایگاه اطلاع رسانی اصناف کشور، خاطر نشان کرد: ورود اطلاعات دقیق و به روز در این پایگاه بسیار حائز اهمیت است و با تکمیل و به روز رسانی این پایگاه، بانک اطلاعات اصناف و بازار کشور تکمیل خواهد شد.

معاون برنامه ریزی مرکز اصناف و بازرگانان ایران تصریح کرد: قطعاً این امر باعثمی‌شود برنامه ریزی بهتر، دقیق‌تر و به روزتری برای بازار صورت گیرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت آموزش اصناف و بازاریان گفت: آموزش امری حیاتی در نیل به موفقیت است، از این رو لازم است تمامی بخش‌های مرتبط با اصناف و بازار آموزش‌های لازم را ببینند، زیرا بسیاری از تخلفات ناشی از ضعف آموزشی و عدم اطلاع است.

مجید زیرک همچنین از تصمیم تشکیل کمیته استانی جهت شناسایی مشکلات صنوف، تشکیل کمیته ورزشی صنوف، شناسایی فاقدین پروانه کسب و تعیین تکلیف آنان در استان خبر داد و افزود: با توجه به تأکید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ایجاد شهرک پخش کالا برای اولین بار در کشور به طور جدی در استان پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های در دست اجراء مرکز امور اصناف از قبیل برنامه‌های توسعه‌ای و آموزشی از اجرای هوشمندسازی واحدهای صنفی در استان گیلان خبر داد و افزود: به منظور شناسایی واحدهای صنفی واجد پروانه و دسترسی آسان و راحت شهروندان گیلانی به خدمات دهندگان اصناف مختلف از طریق بستر اینترنت، اطلاعات تماس و آدرس واحدهای صنفی فعال، از طریق سیستم GIS پیاده سازی می‌شود.

زیرک تصریح کرد: استان گیلان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح هوشمندسازی واحدهای صنفی در سطح کشور است.

در ادامه این کارگاه آموزشی به سؤالات حاضرین پاسخ داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز