خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس:

واردات بی‌رویه چای، مهم‌ترین معضل چای‌کاران است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۷۱

نبود برنامه مشخص برای احیای باغات چای، باعثکاهش تولیدات شده و مجموعه این اتفاقات، مسیر را به سمت زمستانی سخت و سرد هدایت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: واردات بی‌رویه چای و خشکسالی مهم‌ترین معضل چایکاران در گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره به نابودی بخش قابل توجهی از باغات چای گیلان به دلیل خشکسالی اظهار کرد: علاوه بر خشک سالی، واردات چای نیز مشکل اصلی چایکاران است که همچنان ادامه داشته و معضلاتی را برای چایکاران به وجود آورده است.

وی با اشاره به وضعیت کشت چای در گیلان افزود: اکنون بخش قابل توجهی از جنگل‌ها و باغات چای گیلان به دلیل خشکسالی در معرض نابودی بوده و این موضوع اخذ تدابیر کارآمد را می‌طلبد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اعلام خرید تضمینی چای با نرخ متناسب تا حدودی چایکاران را دلگرم کرد، اما مشکل اصلی هنوز برطرف نشده است.

وی عدم انجام به موقع تعهدات و پرداخت مطالبات از سوی دولت را از دیگر موارد مشکلات چایکاران دانست و گفت: همچنین نبود برنامه مشخص برای احیای باغات چای، باعثکاهش تولیدات شده و مجموعه این اتفاقات، مسیر را به سمت زمستانی سخت و سرد هدایت می‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: خشکسالی نیز مزید بر علت شده و اکنون به جای دیدن منظره سبز، شاهد مناظر زرد و قرمزی هستیم که دل هر کشاورز و طبیعت دوستی را به درد می‌آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه روند خشکسالی و وقوع آتش سوزی‌ها را برای طبیعت بکر گیلان یک تهدید عنوان کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند اخذ تدابیر عملی از سوی مسئولان است و برای گذر از آن، تمام وزارتخانه‌ها به نحوی باید ورود کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس در رابطه با دلایل تغییر ذائقه مردم و راهکارهای احیای مجدد باغات چای ایرانی نیز گفت: این موضوع نیازمند اطلاع رسانی است، مردم باید از مضررات اسانس مطلع باشند و همین موضوع باعثمی‌شود که تمایل استفاده از چای وارداتی کاهش یابد، همچنین نیاز است که به باغات رسیدگی و در راستای بهبود وضعیت آن‌ها تلاش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز