خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد؛

ضرورت تحول در آموزش‌های شغل محور دانشگاه جامعه علمی و کاربردی

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۷۳

بخش‌های صنعت، کشاورزی، همراه دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهند بود تا به اجرای اهداف اولیه خود بپردازند.

استاندار گیلان در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه به تحول اساسی در ساختار کلان آموزش‌های مهارتی و شغل محور نیازمند است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی با هدف افزایش سطح مهارت شاغلان بخش‌های مختلف اقتصادی راه اندازی شد، اظهار کرد: متأسفانه در طی سال‌های اخیر این دانشگاه با دور شدن از اهداف اصلی تاسیس از لحاظ کمی و کیفی از رشد مناسب برخوردار نبوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی به تحول اساسی در ساختار کلان آموزش‌های مهارتی و شغل محور نیازمند است، افزود: کمک در جهت حل مشکلات این دانشگاه و اعتلاء و پیشرفت آن را از وظایف خود می‌دانیم چرا که ترویج فرهنگ و مهارت‌های کسب و کار نیازهای استان را در بخش افزایش قابلیت‌های خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی رفع می‌کند.

استاندار گیلان حمایت از علم و دانش را از جمله سیاست‌های استان دانست و افزود: بخش‌های صنعت، کشاورزی، همراه دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهند بود تا به اجرای اهداف اولیه خود بپردازد.

استاندار گیلان از اجرای طرح کار محور در آموزش و پرورش استان خبرداد و افزود: امیداوریم با اجرای این طرح دانش آموزانی که فارغ التحصیل می‌شوند حرفه‌ای را از آموزش و پرورش فرا گیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور نیز تقاضا محوری و بومی محوری را از سیاست‌های این دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه باید تقاضا محور باشد و بتواند نیروهایی را تربیت کند که بازار کار به آن نیاز دارد.

مسعود شفیعی با بیان اینکه به دنبال مدرک تحصیلی صرف بودن ما را به نتیجه‌ای نخواهد رساند، افزود: متاسفانه در سه سال گذشته ۶۰۰ مجوز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در کشور صادر شد که بخشی از آن با دیدگاه درآمد محوری بود.

وی گفت: آسیب‌شناسی فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی از برنامه‌های راهبردی ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز