خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اجتماعی استانداری گیلان؛

ایجاد جنبش اجتماعی، مسیر ورود ناهنجاری‌ها را مسدود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۵۱

همه از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی حرف می‌زنند اما در عمل فاقد کار آمدی لازم در پیشگیری و کنترل این معضل در چهارچوب و ظایف قانونی خود هستند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از بی‌توجهی برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارتقای سطح امنیت اجتماعی و توجه به مشکلات اجتماعی و فرهنگی و توجه به مشکلات اجتماعی و فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، یونس رنجکش در کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های عدم توجه این دستگاه‌ها، حضور نیافتن در جلسات مهم این‌چنین است که جای تامل دارد و این شایسته مدیران نیست.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های امنیت اجتماعی نیازمند کار کردهای گروهی و اقدامات همگانی است، اظهار داشت: اینکه مدیر اجرایی یک دستگاه، بی‌توجه به این مهم باشد، پذیرفته نیست.

وی اضافه کرد: همه از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی حرف می‌زنند اما در عمل فاقد کار آمدی لازم در پیشگیری و کنترل این معضل در چهارچوب و ظایف قانونی خود هستند.

وی با بیان اینکه، تولید هر چالش و مشکل اجتماعی دامنگیر همه اعضای جامعه است، افزود: شانه خالی کردن از وظایف و مسئولیت‌ها می‌تواند هزینه‌های سختی به جامعه که مسئولان و خانواده‌های آنان هم بخشی از آن هستند وارد کند زیرا در محیط پر چالش همه درگیر خواهند بود.

وی گفت: آمار‌های نیروی انتظامی در حوزه برخورد با ناهنجاری‌ها از یک سو نشان از جدیت در حوزه ماموریت‌های ذاتی آن است که جای تقدیر دارد اما از سوی دیگر نگران کننده است زیرا نشان از عدم کارکرد درست سایر بخش‌ها در حوزه ماموریتشان دارد.
وی ادامه داد: این نگرانی از آن جهت است کارکرد‌های سایر بخش‌های درگیر جامعه که وظیفه پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های اجتماعی را دارند مناسب نبوده است.

رنجکش اظهار کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و حتی عمرانی هم در بروز هر پدیده ناهنجار اجتماعی مسئولیت دارند و وظایف تنها برعهده یک سازمان نیست.

وی یاد آور شد: تا زمانی که همه آحاد جامعه از مسئولین و مردم، نسبت به چالش‌های پیش روی خود در حوزه تولید ناهنجاری‌ها با هر بهانه و انگیزه و دلیلی دغدغه نداشته باشند، قادر نخواهیم بود جامعه‌ای مصون و ایمن داشته باشیم.

دبیر کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان تاکید کرد: امروز برای برون رفت از دغدغه‌هایی که در جامعه احساس می‌شود نیازمند یک عزم ملی و مدیریت جهادی هستیم و تا زمانی که این اقدامات بصورت هماهنگ انجام نشود نمی‌توانیم موفق شویم.

رنجکش گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا با ایجاد جنبش اجتماعی مسیر و مجاری ورود ناهنجاری‌ها را کنترل و مسدود کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش که در کمیته ساماندهی فرهنگی و اجتماعی مناطق ویژه استان و سکونت‌گاه‌های غیر مجاز ارائه شده، گفت: یکی از چالش‌های مهم در این مناطق ساخت و ساز‌های غیر مجاز و بدون پروانه است که مهم‌ترین عامل در پیشگیری آن شهرداری است.

وی ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان شهرداری در این جلسه، خواستار پاسخ گویی آن‌ها نسبت به توسعه بافت مناطق ویژه شد.

به گفته وی قبل از اینکه با ایجاد مجتمع‌های مسکونی در مناطق حاشیه شهر روبه‌رو شویم، شهرداری باید اقدامات پیشگیرانه در برخورد با متخلفین داشته باشد.

وی افزود: نباید هزینه تحمیل شده از سوی یک دستگاه مسئول را سایر دستگاه‌های اجرایی بدهند و در این میان شهرداری باید با جدیت با اینگونه موضوعات برخورد کند.

وی آپارتمان سازی‌های متعدد در مناطق حاشیه شهر رشت را مغایر با قوانین دانسته و برای پیشگیری‌هایی در این زمینه خواستار برخورد شهرداری شد.

رنجکش همچنین خواستار اولویت بندی در خصوص موضوعات رایج در حوزه اجتماعی شد. با فراخوانی مراکز دانشگاهی و اساتید دانشگاه، بر ضرورت استفاده از پژوهش‌های کاربردی در زمینه ارائه راهکارهای عملی برای پیشگیری از چالش‌های اجتماعی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز